Alla inlägg den 10 december 2009

Av Matilda - 10 december 2009 09:07


Idag blev det lite extra sovmorgon eftersom jag är Ledig idag  :) Så himla skönt är det. Vet inte riktigt anledningen till det för jag jobbade inte helgen som var och jobbar inte helgen som kommer.. Men man tackar aldrig nej till lite ledighet.


På min lediga dag så ska jag strax till frisören för klipp + slingning. Får de om det blir någon ny frisör eller om jag bara toppar lite. Färg på slingor vet jag dock inte vad det blir, får fråga Sofi.


Efter frisören så blir det en sväng till Örebro, Marieberg, Där ska jag inhandla julklappar och jag hoppas att jag hittar allt som jag har tänkt. Kan nog bli lite stressigt då vi ska till min kusin och fira henne kl. 18. Innan dess så ska jag hinna till stallet och även rida...Vi får se hur det blir med planeringen ^^


Igår så fick Hallon ha lite vila från ridningn. Det var istället huvudet som fick jobba lite : ) Jag gick en promenad och sedan blev det lastträning. Det gick faktiskt riktigt bra med lastningen!! Jag fortatte med tryck-släpp-metoden och vi kom in i transporten på 10 minuter : ) Så inom 20minuter så hade vi lyckats gå in och ut ur transporten 2 gånger. Man ser på Hallon när hon tänker "Ok, jag följer med in" samt "Nej, nu vill jag inte vara med längre". Så det gäller att agera lite snabbt med tryck ovh sedan berömma. Duktig var hon i alla fall! Så det är bara att fortsätta träna så att hon blir trygg med transporten.


  

Transport + Hallon = SANT

  


Nu ska jag fixa i ordning mig och sedan blir det frisören en sväng!

Ha det bra/ Matilda

 

Ovido - Quiz & Flashcards