Alla inlägg den 13 december 2009

Av Matilda - 13 december 2009 18:01


Jag håller på att bli sjuk och har varken tid eller lust me det. Julen nalkas runt hörnetoch har en del julklappar att fixa innan julafton. Har köpt på mig lite halstabletter som jag sitter och knaprar på,

'

Dagen började med att kolla på Flickan som lekte med elden. Helt klart sevärd men jag tyckte att den första filmen var bättre, mer spännande. Nu är det bara att vänta på sista delen Luftslottet som sprängdes.


00


Dagen i sig har varit rätt lugn. Har ätit hos mamma och pappa sen blev det stallet. Hallon var ju lite öm i ryggen igår så jag beslutade att inte rida idag. Istället fick hon på sig Back-on-Track ryggvärmaren en stund. Hoppas att den ökade på blodcirkulationen lite iaf. Tog en liten promenad i kylan så hon fick röra lite på sig. Hon var nog mest nöjd när hon kom in i boxen och fick äta hö igen ^^


Har även fått höra att en hemsk olycka hände i fredags. Det var uppe i Dammängen där en av hästarna hade gjort sig illa i hagen och leden i ett av benen var av :/ Så tyvärr så fick de låta honom somna in direkt :( R.I.P


När man får veta att sådana olyckor har hänt så blir jag alldeles kall. Jag tänker inte på att det kan hända olyckor i hagen, speciellt vintertid då det är halt. På ett ögonblick kan hästen må bra och i nästa är den skadad så illa att man måste ta bort den :( Man har inte en möjlighet att ta farväl, utan det handlar ju bara om att ta ett beslut fort. Det är när jag hör detta som man uppskattar sin häst lite extra...att den fortfarande är i livet.


     


Här hemma skulle det både behöva handlas och städas :/ Fast varken jag eller anders har någon lust med det just nu...Får se om det blir något gjort.


/Matikda

Ovido - Quiz & Flashcards