Alla inlägg den 16 december 2009

Av Matilda - 16 december 2009 15:47


Japp, min förkylning har trappats upp från endast hals-ont till tilltäppta luftvägar och frossa till och från :S Så idag blev det inget jobb och kommer definitivt inte bli någon ridning! Jag som är så himla ridsugen nu! Sugen på en uteritt i snön, det är ju så mysigt....


Hallon har tyvärr fått vila hela veckan och känner att jag har lite ångest för att hon fått stå. Hon har fått gått en liten promenad men mer har jag inte orkat, tyvärr. I dessa tider när man lyckas bli sjuk, ska man ha en medryttare. Men jag känner ingen på orten som är sugen på att rida ett tjurigt sto med väldigt stor integritet. Bara i stallet har hon ju lyckas sätta skräck i några...:s


Jag är väl inte så farlig?

  


Kallt som sjutton är det ju ute också! -5 grader tror jag termometern visade på, Kommer ju frysa ihjäl när jag ska åka till stallet sen...Men det är väl bara att klä på sig ordentligt.


Blir nog hemma från jobbet i morgon med. Tror inte att mina medarbetare vill sitta brevid en snorande och hostande människa ^^ De flesta vill nog vara friska i juletid.


Har lyckats kolla på två filmer idag också. Den första jag kollade på var Rallybrudar. En halvdålig svensk film om tjejer som vill bli rallyproffs. Tycker att svenska filmer kan bli så pinsamma ibland. Vet inte om det är dialogerna eller om vi bara har usla skådespelare i Sverige.

Rallybrudar (2008)

Nästa film som jag kollade på var Benjamin Buttons otroliga liv. Den var faktiskt riktigt bra , dock lite lång - 2,5h. Men eftersom jag inte orkar göra mer än att ligga i soffan och snörvla, så passade filmen bra ^^

Benjamin Button


Sådär nu har ni fått lite filmrecensioner också, kanske är något att se i mellandagarna efter jul ?


Nu ska jag sortera lite tvätt och vara duktig.


Ha det bra!

Ovido - Quiz & Flashcards