Alla inlägg den 27 december 2009

Av Matilda - 27 december 2009 21:13

Det gick inte alls bra idag, varken med lastninge eller träningen :( Började lasta vid 13.30 ungefär, vid 14.00 hade jag gett upp mina försök så då blev det linorna. Då helt plötsligt kunde man springa in i transporten... Trött man kan bli! Får börja klä på henne full mundering och sedan lastträna som om vi skulle åka iväg. Vill ha en häst som går in av sig själv, helst.


Träningen gick inte något vidare den heller :( Hallon "hängde" på bettet och på min innerskänkel och gick bara emot hela tiden. Så jag fick inte ut ett skit av lektionen tycker jag, kanske träningsvärk i armarna men det är nog det enda.

Får börja bygga upp lite styrka i bakdelen så hon orkar bära sig = jag får mindre att bära i mina händer. Kanske ska börja med lite bommar eller rida i snön på gärdet, då får hon ju lyfta lite på bakbenen.


När vi kom så var Hallon alldeles jättetrött, så hon la sig ner och åt höet! Trodde först att hon blivit dålig (typ korsförlamnning) men hon ställde sig upp efter en liten stund och åt i stället.


Men jag säger så här; Om det aldrig går dåligt, kan det heller inte gå bra! Så inför 2010 tar vi nya tag!!


Ni kan ändå få se lite bilder från träningen idag;


             


Nu ska jag plocka rätt lite och sedan dega mig i soffan där anders redan ligger. I morgon ska vi till Karlstad och byta ridstövlar, sen på kvällen är det Ryttarfest  


Ha det bra!  

Av Matilda - 27 december 2009 11:35

...känner jag mig nu :S Ska träna för Madde kl. 15 och jag är jättenervös. Dels för träningen i sig men mest för lastningen. Hallon har ju sina bra och dåliga dagar så idag hoppas jag att hon är på superhumör! Tänk om hon skulle gå in i transporten på 10min, då skulle jag vara glad hela dagen sen ...


Malin ska följa med och vara fotograf och åskådare (hoppas på att hon är den enda). Pappa ska följa med och köra oss till ridhuset, sen kommer Anders och hämtar oss för pappa ska på ishockey. Väglaget lär ju inte vara det bästa då det för någon dag sedan var 0grader och snö och idag är det -10 grader. Säkerligen halt och moddigt så då överlåter jag körandet till de med erfarenhet ^^


Var ju ett tag sedan jag skrev här så jag har ju inte berättat att jag fick ett par ridstövlar i julklapp! Ett par Richmond ;

De var dock lite för trånga i vaden (surprise?!) så i morgon så ska jag åka till Färjestad Rid & Trav och byta dem. Jag hoppas att de har dem i lager bara..


Nu ska jag fixa lite matsäck som jag kan äta innan jag ska rida. Har inte lyckats få i mig så mycket idag.


Ha det bra

Ovido - Quiz & Flashcards