Alla inlägg den 7 februari 2009

Av Matilda - 7 februari 2009 10:21


Sitter nu och äter lite frulle o uppdaterar lite i bloggen. Har inte hänt så mkt i veckan. Har jobbat varje dag o har vart i stallet varje dag.


Red en sväng i torsdags, bara skritt, o Hallon tyckte det var mkt roligt. Red på ridbanan o Lucas busade i hagen initll. Så helst av allt så hade nog Hallon också velat galoppera runt, runt. Hon har ju tappat en del muskler eftersom hon i princip bara skrittat sedan oktober. Så nu blir det lugn igång ridning med skritt varje dag ca 40 min o ca 5 min trav för att successivt öka travtiden. Hon ska i princip bara få gå i skogen så hon får lyfta på fötterna och på så sätt få lite muskler utan att behöva anstränga sig alltför mkt.


Ska beställa lite mer örter från Hippa K9, har ju kört en intensiv kur för matsmältningen o hennes leder i 2 mån så nu ska jag köpa lite mer. Kändes när jag började rida henne i januari att hon kändes fräsch och hon var pigg och glad. Så örterna bör ha hjälpt. Nu så har hon börjat fälla så hon är ju lite grinig pga av det.


Idag ska vi städa  i lägenheten, hjar ju inte orkat städa när jag har vart sjuk o anders har endast dammsugit, så nu ska det dammas o toaletten ska skrubbas. Verkligen roligt att göra på en lördag ; ) sen så ska jag till stallet och skritta ut om det inte är för halt.


I morgon blir det middag hos mamma och pappa, sen stallmöte vid 4. Sen ska jag fixa fika till mötet också.


Ha det bra


Ovido - Quiz & Flashcards