Alla inlägg den 23 februari 2009

Av Matilda - 23 februari 2009 19:12


Tjohoo, nu är jag glad! Var till ATG med Hallon  idag och efter longering, och böjprov så fick jag uttalandet av veterinären; "Det här ser bra ut, endast lite stel i början av trav efter böjning". "Hon skulle ha gått igenom en besiktning". : ) : )


Så nu så ska jag fortsätta rida som jag börjat, ca 40 min, lång uppvärmning och sen successivt öka på trav och sedan galopp. Sen ut i skogen o rida och stretchning. Så om hon håller sig fräsch nu (peppar peppa) så ser det ut som det kan bli en tävlingstermin för oss, wiiiie!


Det som var jobbigt idag var att vi hyrde en transport av Cissi Spånbo. När vi skulle lasta Hallon så såg vi att det var bakdörrar på transporten. Lite svårt att flytta mellanväggen då, då dörrarna måste sitta fast i den. Vi provade lite försiktig, lastade in henne o stängde allt. Sen när vi stängde främre dörren o skulle åka brakade HELVETET löst. Hallon fick ngn typ av panik, hade väl upptäckt att det var trångt därinne så sparkade o trampade runt som en galning. Blev att slå ut sprintarna på bakdörrarna o sen flytta mellanväggen så det blev brett. Dock så var hon helt svett när vi kom fram till ATG, stackarn var helt stressad :( Men var duktig hos veterinären. Sen när vi skulle hem så tog det väl 20min att lasta henne då hon var misstänksam, men stod som ett ljus på vägen hem. Skulle vara bra skönt med att ha en egen kärra så det slipper bli såna här äventyr, när man har bråttom också.

 Vi har ju pratat om att vi ska hyr-köpa en transport från Värmlandsvagnen jag + 2 till. Blir ca 300:-/person /månad. Billigare än att hyra per gång.


Jaa så idag ska jag fira med att äta köttfärslimpa potatismos som anders lagar : )


Sen på onsdag blir det After Work på Wickan med lite arbetskamrater, kul.


Ev. på lördag så blir det lägenhetsfest också. Beror dock på hur många som vill komma.


Ha de bra 

Ovido - Quiz & Flashcards