Alla inlägg den 11 februari 2009

Av Matilda - 11 februari 2009 19:48


Idag har det blivit jobb för hela slanten, 08.00 - 16.00, ganska soft passa faktiskt.


Sen blev det hem o slänga i tvätt i 3 maskiner, hade tvätttid, sen åt jag lite mellanmål, sen ner till tvättstugan o hänga upp tvätten sen i med 3 nya maskiner. Hade en heeel del tvätt att tvätta kan jag säga.


efter det blev det stallet en sväng. Red inget idag, kom ut så sent och snöstyltor är inte så lockande. Så det blev en ordentlig rykt och massagestund med Hallon. Det tyckte hon iaf on. Är ju pälsfällningstider nu så det är ju en hel vinterpäls som ska bort. Idag lyckades jag väl rykta bort 1/100 del eller ngt ; ) Hon gäspade rätt ordentligt så en del spänningar släppte i kroppen också.


I morgon så jobbar jag 09.20 - 18.05 ett skitpass är det. Hinner inget före jobbet o knappt ngt efter. Så i morgon får det blir lite longering i tältet med Hallon tror jag...


Har fått schema för Mars nu och jobbar antingen 10.30  -18.15 eller 12.30 - 20.00 , wiie vilka roliga pass. Men ska försöka byta till mig fler 12.30-20.00 pass så hinner jag stallet på morgonen o när det är ljust. Lite mer motiverande till att rida då.


Nästa helg är det Scandinavium, Göteborg Horse Show o jag ska inte gå. Har ju gått me elina o Malin två år i rad, men nu när elina är i London så blir det inget. Men är egentligen rätt bra att inte åka helle, då gör man inte av med en massa pengar på mässan ; )




Anders håller på att laga Wokat med viltskav inne i köket, hoppas på att det går att äta, är hungrig!


Seeya


Ps. Inga cupcakes bilder i dag heller, anders kamera, som man inte behöver sladd till, är i lastbilen :(

Men de ser ut ungefär såhär:

Ovido - Quiz & Flashcards