Direktlänk till inlägg 16 februari 2010

Nu tar jag nya tag

Av Matilda - 16 februari 2010 07:07


Idag börjar mitt nya liv. Har satt ett mål till den 1/6 att jag ska ha gått ner 11kg. Det är ca 15 veckor kvar dit så jag kan ha en chans att klara det. Det kommer att bli tufft men "Allt går bara man vill". Tror att ett par kilo mindre skulle göra ridningen avsevärt mycket bättre samt att jag kommer känna mig mer bekväm med mig själv. Så wish me luck   


Hallon saknar fortfarande en sko på vänster framben men idag, äntligen , så kommer Rolf och fixar på en ny sko. Sen kan vi dra igång men träningen igen! Jag är ledig på fredag så då ska jag försöka få med mig någon till ridhuset. Pappa jobbar till kvällen så då hinner vi inte åka innan lektionerna börjar...Hallon har även börjat fälla sin björnpäls, så om jag har tur så har den ramlat av till den 28/3 då vi ska debutera på tävlingsbanan 2010. Är riktigt taggad för det! Så nu ska jag planera min och Hallons träning ordentligt tills dess. Blev ju bara bättre när jag läste proppen och såg att tävlingen ska hållas på Karlskoga Ridklubb.   

        


Snart är de Scandinvaium också!! Ska bli väldigt roligt och jag är shoppingsugen som tusan. Ska börja skissa på en lista över saker som jag behöver köpa. Men det brukar bli så att man köper allt annat förutom det som står på listan  ; )


Idag blir det jobb fram till 16.30, tidigt för en gångs skull, så ikväll blir det lite lätt ridning för Hallons del. Bäst att ta det lugnt när hon har stått en hel vecka.


Nu ska jag fixa iordning mig sen blir det jobbet.

Ha en bra dag : )

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Matilda - 18 juni 2010 12:54


Det var ett bra tag sedan som jag skrev här. Inte för att det har hänt särskilt mycket men har inte funnits något att uppdatera er med...   Nu har jag fått Semester och ska verkligen utnyttja den till max. 3 långa veckor, som kommer gå fruktansvä...

Av Matilda - 8 maj 2010 22:12

  NU , när jag ridit, putsat, knoppat och packat, börjar nervositeten sakta krypa sig på. Så som "Kommer Hallon gå in i transportern i morgon?", "KOmmer jag ihåg hur programmen ska ridas?". Usch och fy, tycker inte om att vara nervös.   Hallon ...

Av Matilda - 5 maj 2010 21:35


  Tävlingen på söndag närmar sig med stormsteg och det ligger redan preliminära startlistor ute. Startar som nr. 3 i första klassen och som nr. 10 i andra. Hoppas på att Hallon kan stå i transportern under tiden och mumsa hö. Får väl övertyga henne...

Av Matilda - 28 april 2010 22:48

...Har vi hoppat över vår och sommar och kommit till hösten ? Kändes så idag  när det ösregnade och blåste kulingvindar. Men försöker se det positivt; Om det inte regnar får vi inte gräs till sommarebetet och då blir inte Hallon glad.   Stall Öve...

Av Matilda - 26 april 2010 23:11


..och inte ett dugg bra på mig. Skulle anmäla mig till Färjestads tävling i fredags, tror ni jag kom ihåg det ? Inte då!! Blir så trött på mig själv. Nu har jag dock anmält mig till Filipstad 9/5 samt hemmatävlingen den 30/5. Så nu är det hårdträning...

Ovido - Quiz & Flashcards