Direktlänk till inlägg 26 februari 2010

Finally Fredag

Av Matilda - 26 februari 2010 07:51

 

Äntligen har vi kommit till arbetsveckans sista dag! Som jag har längtat : ) Kanske mest för att vi styr kosan mot Göteborg i morgon!! Tyvärr tror jag inte att det är "by train" som vi kommer dit utan det blir nog bilen...Kollar ut och det har typ snöat 3 decimteter under natten och det snöar fortfarande. Tror att det har blivit något fel i kommunikationen mellan jorden-himlen, ser man inte att det inte finns plats för mer snö nu!!?? Tänk när allt detta ska smäta bort, då lär vi kunna plocka fram bikini och bada med hästarna. Har dock hört att simning är en väldigt skonsam motionsform   


Hallon-båten har fått vila i princip hela veckan, för undantag för promenader/skrittning. Jag har slutat 18 varenda dag och inte varit motioverad till att rida ut i snöoväder eller pulsa på gärdet. Hon får vila över helgen och sen kör vi igång till veckan igen. Ska försöka komma iväg till ridhuset nån dag också, för lite mer "seriös" ridning. Om vi ska kunna tävla den 28/3 så måste jag har ridit på plant underlag några gånger först ^^

Så fin är hon     

Hallon har även blivit mer gosig tycker jag. Förut kunde man inte klappa/klia henne på halsen när hon stod i boxen , utan då drog hon in huvudet. >Men nu kan man stå och klia på henne och hon kliar tillbaka. Det känns som om hon har lugnat ner sig några steg och kanske börjat trivas? Hoppas att det håller i sig i såna fall!


Min viktminskning går det inte så himla bra med :( Har blivit lite för mycket onyttig mat på senaste tiden, så har nog bara gått ner 1kg. När det ligger 1meter snö på trottoaren har jag ingen lust att gå ut och gå heller...Ska försöka göra en "nyttig" matlista till nästa vecka så kanske det börjar peka neråt på vågen : ) Det är ju dock 4 månader kvar till sommaren, så har ju fortfarande tid på mig.


Nu ska jag åka till stallet och göra iordning allt. Marie och Julia tar hand om Hallon i helgen - Stort Tack!. Kanske kan hitta något roligt på Scandinvaium som tack : )


Ha de bra, återkommer nog till bloggen efter helgens härligheter!

Take care!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Matilda - 18 juni 2010 12:54


Det var ett bra tag sedan som jag skrev här. Inte för att det har hänt särskilt mycket men har inte funnits något att uppdatera er med...   Nu har jag fått Semester och ska verkligen utnyttja den till max. 3 långa veckor, som kommer gå fruktansvä...

Av Matilda - 8 maj 2010 22:12

  NU , när jag ridit, putsat, knoppat och packat, börjar nervositeten sakta krypa sig på. Så som "Kommer Hallon gå in i transportern i morgon?", "KOmmer jag ihåg hur programmen ska ridas?". Usch och fy, tycker inte om att vara nervös.   Hallon ...

Av Matilda - 5 maj 2010 21:35


  Tävlingen på söndag närmar sig med stormsteg och det ligger redan preliminära startlistor ute. Startar som nr. 3 i första klassen och som nr. 10 i andra. Hoppas på att Hallon kan stå i transportern under tiden och mumsa hö. Får väl övertyga henne...

Av Matilda - 28 april 2010 22:48

...Har vi hoppat över vår och sommar och kommit till hösten ? Kändes så idag  när det ösregnade och blåste kulingvindar. Men försöker se det positivt; Om det inte regnar får vi inte gräs till sommarebetet och då blir inte Hallon glad.   Stall Öve...

Av Matilda - 26 april 2010 23:11


..och inte ett dugg bra på mig. Skulle anmäla mig till Färjestads tävling i fredags, tror ni jag kom ihåg det ? Inte då!! Blir så trött på mig själv. Nu har jag dock anmält mig till Filipstad 9/5 samt hemmatävlingen den 30/5. Så nu är det hårdträning...

Ovido - Quiz & Flashcards