Direktlänk till inlägg 1 februari 2009

Söndag

Av Matilda - 1 februari 2009 21:29


Idag har jag hunnit med en hel del faktiskt.


Efter frukost så åkte jag direkt till stallet och fixade mockning, hö o Hallons mat. Kommer även en ny hyresgäst till stallet. Tydligen mor & dotter som precis har köpt deras första (?) hä'st. Hoppas på att de kommer trivas med oss och vi med dem  : )


Sen vid halv två så åkte jag o anders till hans pappa och Carina. Där bjöds det på kyckling i vinsås med ris, mums, men hann inte njuta så mkt då jag var tvungen att dra vid halv tre.


Kvart i tre var jag hos Malin o vi åkte iväg till ridskolan, det var nämligen tävlingsmöte. Andrea ifade lite om kommande tävlingar o även lagtävlingar. Anmälde mig till division III dressyr, så nu j*klars ska det tränas. Såklart så är den första dressyrtävlingen för året hos oss den 7/3, tror inte att jag o Hallon är tävlingsklara då, men vi får väl se. Anmälde mig som räknare, om jag ej ska tävla, och som protokollskrivare på söndagen för ponnysarna. Har aldrig varit det, men det ska noig gå bra ; )


Sen efter mötet blev det vidare till Malins häst Smilla, där hon fixade lite o gick en promenad med Smilla. Sen vid halv sex bar det hemåt.


Så nu har jag duschat och slötittat på Trollkarlens Hemligheter. Är mkt bättre nu också, inte lika anfådd o hostan har nästan 

gett sig också, så imorgon blir det jobbet.


Ha det bra : )

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Matilda - 18 juni 2010 12:54


Det var ett bra tag sedan som jag skrev här. Inte för att det har hänt särskilt mycket men har inte funnits något att uppdatera er med...   Nu har jag fått Semester och ska verkligen utnyttja den till max. 3 långa veckor, som kommer gå fruktansvä...

Av Matilda - 8 maj 2010 22:12

  NU , när jag ridit, putsat, knoppat och packat, börjar nervositeten sakta krypa sig på. Så som "Kommer Hallon gå in i transportern i morgon?", "KOmmer jag ihåg hur programmen ska ridas?". Usch och fy, tycker inte om att vara nervös.   Hallon ...

Av Matilda - 5 maj 2010 21:35


  Tävlingen på söndag närmar sig med stormsteg och det ligger redan preliminära startlistor ute. Startar som nr. 3 i första klassen och som nr. 10 i andra. Hoppas på att Hallon kan stå i transportern under tiden och mumsa hö. Får väl övertyga henne...

Av Matilda - 28 april 2010 22:48

...Har vi hoppat över vår och sommar och kommit till hösten ? Kändes så idag  när det ösregnade och blåste kulingvindar. Men försöker se det positivt; Om det inte regnar får vi inte gräs till sommarebetet och då blir inte Hallon glad.   Stall Öve...

Av Matilda - 26 april 2010 23:11


..och inte ett dugg bra på mig. Skulle anmäla mig till Färjestads tävling i fredags, tror ni jag kom ihåg det ? Inte då!! Blir så trött på mig själv. Nu har jag dock anmält mig till Filipstad 9/5 samt hemmatävlingen den 30/5. Så nu är det hårdträning...

Ovido - Quiz & Flashcards