Direktlänk till inlägg 6 december 2009

2:a advent

Av Matilda - 6 december 2009 12:31


Så var det redan 2:a advent och än har inte vintern kommit. Det är fortfarande plusgrader och regnar då och då. Vill ha minusgrader och snö NU! Jag hoppas att det har kommit lite till julafton i alla fall.


Har stalljour idag så var uppe i stallet vid sju idag med. Fixade utsläpp och  fixade Hallons mat. Hallon och Nikita fick stå inne för jag och Marie hade planerat en uteritt. Vi gav oss iväg vid halv tio ocj denna gången gick vi åt andra håller än vad vi brukar rida. Förbi ridskolan och sedan in på en väg "Åsbergstorp". Där fanns det låååånga ridvägar. Man red och red och det tog aldrig slut! Tyvärr så kunde man inte rida runt utan vi fick vända tillbaka och rida samma väg. Hallon blev väldigt mjuk och fin och använde ryggen väldigt bra. Hon trivdes med att få vara ute i skogen en längre stund.

När vi hade ridit halva rundan så snubblade Nikita till och sedan haltade hon på höger fram. Marie hoppade av och kollade hoven och då satt det en bamsesten fastkilad:( Inte konstigt att hon haltade! Men hon fick ur den och sedan så gick hon som vanligt igen.

Ca en timme senare var vi hemma på stallplan igen, efter en riktigt härlig uteritt.


Vinter i Labbsand 2008

  


Nu är alla stallbestyren klara för tillfället, så nu ska jag åka till mamma och baka lussekatter och pepparkakor.


Ha en bra 2.a advent!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Matilda - 18 juni 2010 12:54


Det var ett bra tag sedan som jag skrev här. Inte för att det har hänt särskilt mycket men har inte funnits något att uppdatera er med...   Nu har jag fått Semester och ska verkligen utnyttja den till max. 3 långa veckor, som kommer gå fruktansvä...

Av Matilda - 8 maj 2010 22:12

  NU , när jag ridit, putsat, knoppat och packat, börjar nervositeten sakta krypa sig på. Så som "Kommer Hallon gå in i transportern i morgon?", "KOmmer jag ihåg hur programmen ska ridas?". Usch och fy, tycker inte om att vara nervös.   Hallon ...

Av Matilda - 5 maj 2010 21:35


  Tävlingen på söndag närmar sig med stormsteg och det ligger redan preliminära startlistor ute. Startar som nr. 3 i första klassen och som nr. 10 i andra. Hoppas på att Hallon kan stå i transportern under tiden och mumsa hö. Får väl övertyga henne...

Av Matilda - 28 april 2010 22:48

...Har vi hoppat över vår och sommar och kommit till hösten ? Kändes så idag  när det ösregnade och blåste kulingvindar. Men försöker se det positivt; Om det inte regnar får vi inte gräs till sommarebetet och då blir inte Hallon glad.   Stall Öve...

Av Matilda - 26 april 2010 23:11


..och inte ett dugg bra på mig. Skulle anmäla mig till Färjestads tävling i fredags, tror ni jag kom ihåg det ? Inte då!! Blir så trött på mig själv. Nu har jag dock anmält mig till Filipstad 9/5 samt hemmatävlingen den 30/5. Så nu är det hårdträning...

Ovido - Quiz & Flashcards