Direktlänk till inlägg 7 december 2009

Ingen bra start på dagen

Av Matilda - 7 december 2009 21:22


Nej, dagen kunde nog inte ha börjat sämre än vad den gjorde idag. Det skulle iofs ha varit om bilen inte hade startat. Jag vaknade i morse av att regnet slog mot rutan, och kollade samtidigt på klockan. 07.35 visade den, kan då säga att jag fick kolla både en och två gånger och visst var klockan så mycket. Det jobbiga var att jag började  jobba 07.45 Så det blev upp ,klä på sig och sedan iväg. Trots min försovning så kom jag endast 1minut försent! Så det var tur i oturen kan man säga. Nu på kvällen så har jag redan ställt alarmet för i morgon bitti ^^


Efter jobbet så blev det stallet direkt och som tur var hade det slutat regna. Jag är så trött på regn nu! Men Malin pratade något om att det skulle komma snö till helgen och sedan minusgrader, jag hoppas att det blir så!

Hallon fick komma in och äta hö en stund sedan fick hon full dressyrmundering. Allt matchat i mörkblått : )

Red på banan och Hallon hade noll fokus på mig. I stället skulle hon fjanta sig i hörnet vid ingång, såg spöken där. Sedan skulle hon kolla på alla hästar som kom och gick. Så dressyrpasset idag gick inte sådär jättebra. Jag red dock som Madde rådde mig att göra; Mkt övergångar och tempoväxlingar. Idag började vi även med lite galopparbete. Så mycket galopp blev det dock inte eftersom vi red 1/2 varv på volten och sedan en övergång. Det var så vi jobbade mesta delen av passet, för att bakbenen skulle få jobba och att hon inte blir framtung. Vill inte ha någon kotledsinflammation eller något annat onödigt. Till slut fick jag lite ordning på henne och hon var fokuserad på mig. Då var det dags att avsluta, då det gick som bäst.


Hallon sommaren 2007

  


Håller på för fullt att skriva en önskelista för julklappar och kan säga att 2/3 av sakerna är inom häst-sektorn ^^ Högst på önskelistan är ett par ridstövlar men blir nog så att jag kollar på det när vi åker till Scandinavium i februari. Ett par nya sitgläder skulle inte sitta fel. De som jag har nu är från Hööks ( inge bra kvalite´) har töjt sig enormt mycket. På högra stiglädret har jag på kortaste hålet, medan jag på vänstra har 3 hål längre!!!! Och då är de lika långa om man kollar från marken. Så om ni har något förslag på stigläder som inte töjer sig så mottager jag dem varmt.


Nu blir det sängen så jag inte försover mig i morgon igen!

Ha det bra!

 
 
Therre

Therre

8 december 2009 12:06

Jag har ett par jättebra stigläder, men jag vet inte vart jag har köpt dom! Blir tokig på mig själv för det. Men stigläder med sydda sömmar är alltid bättre än de utan sömmar. För sömmarna kan ju inte töja sig så som lädret gör, så mina har hållt samma längd sedan Donia-tiden :)

http://therre.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Matilda

8 december 2009 20:01

Therre: Tack för tipset! Ska kolla efter stigläder med sömmar när jag ska köpa nya. De dyrare märken som Stübben och Passier borde ju inte töja sig heller...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Matilda - 18 juni 2010 12:54


Det var ett bra tag sedan som jag skrev här. Inte för att det har hänt särskilt mycket men har inte funnits något att uppdatera er med...   Nu har jag fått Semester och ska verkligen utnyttja den till max. 3 långa veckor, som kommer gå fruktansvä...

Av Matilda - 8 maj 2010 22:12

  NU , när jag ridit, putsat, knoppat och packat, börjar nervositeten sakta krypa sig på. Så som "Kommer Hallon gå in i transportern i morgon?", "KOmmer jag ihåg hur programmen ska ridas?". Usch och fy, tycker inte om att vara nervös.   Hallon ...

Av Matilda - 5 maj 2010 21:35


  Tävlingen på söndag närmar sig med stormsteg och det ligger redan preliminära startlistor ute. Startar som nr. 3 i första klassen och som nr. 10 i andra. Hoppas på att Hallon kan stå i transportern under tiden och mumsa hö. Får väl övertyga henne...

Av Matilda - 28 april 2010 22:48

...Har vi hoppat över vår och sommar och kommit till hösten ? Kändes så idag  när det ösregnade och blåste kulingvindar. Men försöker se det positivt; Om det inte regnar får vi inte gräs till sommarebetet och då blir inte Hallon glad.   Stall Öve...

Av Matilda - 26 april 2010 23:11


..och inte ett dugg bra på mig. Skulle anmäla mig till Färjestads tävling i fredags, tror ni jag kom ihåg det ? Inte då!! Blir så trött på mig själv. Nu har jag dock anmält mig till Filipstad 9/5 samt hemmatävlingen den 30/5. Så nu är det hårdträning...

Ovido - Quiz & Flashcards