Direktlänk till inlägg 17 december 2009

Busiga ston!

Av Matilda - 17 december 2009 18:29


Har precis kommit hem från stallet och försöker tina upp mina ben. De är som isbitar! Men får skylla mig själv när jag bara hade mysbyxor på mig. Malin hade iaf termobyxor på sig, skulle nog gått på hennes linje istället.


Det gick inte alltför bra när jag skulle ta in Nikita och Hallon idag :( Det blåser ju halv storm ute och de var själva kvar ute i mörkret. De är dessutom rädda för något i hagen (antagligen så prasslar det i skogen ^^) så de står och trycker vid insläppet hela dagarna. Skulle börja med att ta in Nikita då hon är högst i rang i hagen , iaf vid insläpp. Öppnade grinden med höger hand och hade grimskaftet i vänster. När jag fått ut henne ur hagen så fortsätter hon att gå, hon vänder inte mot mig. Plus att hon får panik för grimskaftet har lyckats hamna över nacken, fråga mig inte hur, så det var bara att släppa henne. Hon galopperade iväg över gärdet och jag stängde grinden till hagen snabbt som attan, ville inte ha två lösa hästar. Hallon gnäggade som tur var och då vände NIkita tillbaka så jag kunde gå och ta henne. Tur att hon var såpass lugn och inte brallade runt, det är aldrig roligt att tappa andras hästar....Hallon var som en tickande bomb när jag tog in henne och var mer högt än lågt! Hon skulle helst ha galopperat in i stallet...Så det blev stanna-gå x antal gånger innan vi kom till stalldörren. Blev sedan en promenad med Hallon i stormen och då var det powerwalk för mig! Har aldrig varit med om att Hallon har gått så fort. Så nu tror jag verkligen att hon vill komma igång och röra på sig : ) Sen i stallet hade vi lite mysstund med kliande och morötter, och det tyckte hon om.


Så ikväll har det varit fullt upp med busiga hästar!


Nikita i somras, på löshoppningen

n spring


Om hon inte ser busig ut här så säg : )

     


Nu ska jag duka och sedan blir det lite mat. Ska försöka hinna laga lite knäck och kola innan det blir natten också


Ha de bra/ Matilda

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Matilda - 18 juni 2010 12:54


Det var ett bra tag sedan som jag skrev här. Inte för att det har hänt särskilt mycket men har inte funnits något att uppdatera er med...   Nu har jag fått Semester och ska verkligen utnyttja den till max. 3 långa veckor, som kommer gå fruktansvä...

Av Matilda - 8 maj 2010 22:12

  NU , när jag ridit, putsat, knoppat och packat, börjar nervositeten sakta krypa sig på. Så som "Kommer Hallon gå in i transportern i morgon?", "KOmmer jag ihåg hur programmen ska ridas?". Usch och fy, tycker inte om att vara nervös.   Hallon ...

Av Matilda - 5 maj 2010 21:35


  Tävlingen på söndag närmar sig med stormsteg och det ligger redan preliminära startlistor ute. Startar som nr. 3 i första klassen och som nr. 10 i andra. Hoppas på att Hallon kan stå i transportern under tiden och mumsa hö. Får väl övertyga henne...

Av Matilda - 28 april 2010 22:48

...Har vi hoppat över vår och sommar och kommit till hösten ? Kändes så idag  när det ösregnade och blåste kulingvindar. Men försöker se det positivt; Om det inte regnar får vi inte gräs till sommarebetet och då blir inte Hallon glad.   Stall Öve...

Av Matilda - 26 april 2010 23:11


..och inte ett dugg bra på mig. Skulle anmäla mig till Färjestads tävling i fredags, tror ni jag kom ihåg det ? Inte då!! Blir så trött på mig själv. Nu har jag dock anmält mig till Filipstad 9/5 samt hemmatävlingen den 30/5. Så nu är det hårdträning...

Ovido - Quiz & Flashcards