Direktlänk till inlägg 20 december 2009

Köpekontrakt skrivet

Av Matilda - 20 december 2009 09:18


  


Igår var Hallons f.d ägare till stallet och så skrev vi ett köpekontrakt på Hallon. Så nu är det bara för mig att skicka in ägarbytespapper till Avelsförening Svensk Ridponny så står hon som min sedan : )


Det var väldigt fint väder igår e.m så jag och Hallon tog oss ett dressyrpass på ridbanan. Den var inte ett dugg hård utan den var alldeles lagom att rida på. Hallon hade ju stått 1 vecka innan jag red igår så snacka om att hon var laddad ;) Hon fick ett oanvänt vitt schabrak + rosa lindor hon var så fin så ^^

Började med att skritta igång riktigt länge så musklerna värmdes upp ordentligt, sedan gjorde vi lite bakdelsvändningar och annat lösgörande. I traven blev det en hel övergångar och steglängnigar/kortningar för att få med bakbenen under kroppen. Hallon kändes riktigt bra i slutet, kan ha berott på att underlaget var lite tungjobbat och hon fick lyfta lite mer på fötterna. Det kändes inte att hon hade stått en vecka utan hon var ganska mjuk i sidorna.


Lite bilder från gårdagen


Solnedgång vid hagarna


Nikita väntar på att få komma in

    


Hallon vill komma in


När vi skrev köpekontraktet så fick jag även med en pärm om Hallon. Det var t.ex med en Avelsvärderingsbevis från när hon var 1år gammal. Hon fick väldigt bra poäng. På Huvud, hals, bål , kors fick hon 9p. På Extremiteter fick hon 8p och på Rörelse fick hon 9p. Så hon blev klass 1 : ) Har tagit kort på pappret men vet inte om man kan se så bra vad det står.


Nu ska jag fixa mig och sedan blir det jobb 09.45-19.00 Så kväll blir det nog bara en promenad med Hallon.

Ha det så bra!        

 
 
Ingen bild

elina

21 december 2009 16:35

Haha, thomas trodde att det var du som sålde Hallon, inte tvärtom! tala om för honom att så var det inte ;P

 
Therre

Therre

22 december 2009 19:47

Grattis till köpet!

http://therre.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Matilda - 18 juni 2010 12:54


Det var ett bra tag sedan som jag skrev här. Inte för att det har hänt särskilt mycket men har inte funnits något att uppdatera er med...   Nu har jag fått Semester och ska verkligen utnyttja den till max. 3 långa veckor, som kommer gå fruktansvä...

Av Matilda - 8 maj 2010 22:12

  NU , när jag ridit, putsat, knoppat och packat, börjar nervositeten sakta krypa sig på. Så som "Kommer Hallon gå in i transportern i morgon?", "KOmmer jag ihåg hur programmen ska ridas?". Usch och fy, tycker inte om att vara nervös.   Hallon ...

Av Matilda - 5 maj 2010 21:35


  Tävlingen på söndag närmar sig med stormsteg och det ligger redan preliminära startlistor ute. Startar som nr. 3 i första klassen och som nr. 10 i andra. Hoppas på att Hallon kan stå i transportern under tiden och mumsa hö. Får väl övertyga henne...

Av Matilda - 28 april 2010 22:48

...Har vi hoppat över vår och sommar och kommit till hösten ? Kändes så idag  när det ösregnade och blåste kulingvindar. Men försöker se det positivt; Om det inte regnar får vi inte gräs till sommarebetet och då blir inte Hallon glad.   Stall Öve...

Av Matilda - 26 april 2010 23:11


..och inte ett dugg bra på mig. Skulle anmäla mig till Färjestads tävling i fredags, tror ni jag kom ihåg det ? Inte då!! Blir så trött på mig själv. Nu har jag dock anmält mig till Filipstad 9/5 samt hemmatävlingen den 30/5. Så nu är det hårdträning...

Ovido - Quiz & Flashcards