Alla inlägg den 10 maj 2009

Av Matilda - 10 maj 2009 20:45


Är så fruktansvärt trött både fysiskt och psykist efter denna halvlånga tävlingsdag. Har ont i huvudet, antagliegen för att jag har gått och spänt mig eller något. Ska iaf gå och sova snart ^^


Åkte till stallet vid 10 i morse, efter att ha hämtat Linas transport, och mockade, fixade mat osv. Sen ficvk Hallon komma in och bli fin i manen och svansen. Och det var tur för henne att hon hade låtit bli att rulla sig, för hon var så blank och fin (halstäcke i fleece + regntäcke is the shit) under täckena. Lastade på Hallon vid 12 (linor of course) och sedan vidare mot Gyttorp. Kom i ganska lagom tid då sista klassen slutade, Jenni och Tait fick en fin placering (kommer ej ihåg vilken dock) såg jag : )


Vädret var ju inte riktigt på våran sida, med stormvindar och lite spridda skurar, men vi kämpade på tappert iaf jag och Hallon. På framridningen kändes hons såå  fin : ) Jätteavspänd med lite temop och genomjobbad i båda varven. Sen när det var vårt tur att rida och jag rider in i ridtältet så möts man av en våg av värme. Det var som att rida in i en bastu (skojar inte). Precis då kände jag att Hallons motor dog :S Hon blev jäätteseg och var lite tittig för dörren som lät och rörde sig. Så programmet blev inte direkt lyckat, var som att rida i sirap. Dock så landade vi på 193p och 60.3% och mitt mål för dagen var ju faktiskt att rida på godkänd procent, occh det gjorde vi ju! Tänkter nu i efterhand vilka fina poäng vi hade fått om vi hade haft lite mer tempo. Ola som dömde skrev att det var en trevlig häst men att jag skulle rida lite mer framåt ; ) Håller med ganska mkt om den kommentaren ^^


Vi låg på 7:e plats när vi åkte därifrån men då var det ju halva klassen kvar att rida. Så jag hamnar kanske bland de 10 sista eller något ; ) Äsch, vi tar igen det i Valåsen den 31/5 i stället. Då är allt utomhus och Hallon har lite mer naturlig framåtbjudning då.


Nu ska jag iaf kolla lite bloggar sedan sova

Ps. Kanske kommer lite bilder i veckan från tävlingen som syster fotat

Av Matilda - 10 maj 2009 08:54


Japp, de nerverna börjar göra sig påminda i magen och det är inte bra då jag försöker få i mig min frukost. Vad jag är nervös för? Ja det är nog alla tider som ska hållas, me don¨t like. Hoppas på att hästen går in i transporten idag, annars åker linorna fram igen, och då går hon in så snällt ^^


Igår blev det många timmar i stallet. Började på morgen med utsläpp av alla hästar och sedan programridning på banan. Hallon lyssnade bra men hade inte så mycket "go" i sig som jag ville ha. Så spöet åker med på tävlingen...Sen fixade jag mockning och maten. Var tillbaka vid åtta på kvällen då jag packade allt som ska med, putsade sadel + träns+ stövelskaft (om vi inte rider bra så kommer vi iaf vara bland de renaste ekipagen). Sedan tog jag in alla hästar som skulle in och Hallon klippte jag manen på samt duschade. Vid elva på kvällen var jag hemma : )


Idag så är mitt mål att rida på godkänd procent ( red på 58% förra gången) och hoppas att laget tar iaf ett steg uppåt, då hamnar vi 4:a och får ju rosett.

(Allra helst ska vi ju vinna dock)


Grattis till Div. 3 laget för ponnydressyr som vann hela tävlingen igår, samt att alla i laget blev placerade. Nu ligger laget delad 1:a så nästa gång tar ni dem och vinner allt : )


Vid halv tio kommer pappa och hämtar mig och sedan hämtar vi Lina´s transport. Hallon har fått gått ut på morgonen och har på sig fleecetäcke m. hals + regntäcke, så gud nåde henne om hon har lyckats bli dammig...


Nu ska jag kolla packlistan en sista gång ; )

Wish me luck

Ovido - Quiz & Flashcards