Alla inlägg den 31 maj 2009

Av Matilda - 31 maj 2009 10:07


Idag är jag lite nervös faktiskt :S Hallons ägare ska komma till stallet idag runt 13 så ska vi skriva ett köptekontrakt på Hallon. Roligt det känns att skriva ett kontrakt på en (för tillfället) halt häst, men hon blir väl bra om någon vecka om hovbölden kommer ut...Ska packa ner lite grejor som är äagrens typ täcken osv. som jag fick med när jag hämtade Hallon för 2.5 år sedan. Men allt i cob storlek kan jag behålla ^^


Sen ska jag till Valåsen och kolla tävlingen och även fota lite hade jag tänkt : ) Ska även fira Mamma eftersom det är Mors Dag idag. Hallon ska även få beta liote och sedan ska omslag bytas ikväll. Igår så stödde hon i alla fall på foten, även utan bandage, men hon haltar fortfarande när man går med henne. Feber har hon ju inte heller.


Grattis till ponnytjejerna som vann Div. 3 i dressyr igår också! Duktiga är ni :)


Red ut på Sixten-Blixten igår och han var hur snäll som helst. Tom snällare än Hallon! Ska nog hjälpa dem lite på banan också då de inte är så rutinerade som ryttare, ska leka lite ridlärare. Jag som har pedagogiksförmåga 0. Vecka 27-28 ska jag ev. ta hand om Viveca då Carolina kanske ska till Brasilien. Så v. 28 blir det hundpassning och 2 hästar att rida. Så de veckorna kommer jag få grymt med motion iaf !


Nej nu ska jag göra mig iordning och sedan iväg och plocka ihop grejorna till Hallons ägare. Kanske i slutet av dan kan jag säga att det är jag som är hennesd ägare : )


kram

Ovido - Quiz & Flashcards