Alla inlägg den 30 maj 2009

Av Matilda - 30 maj 2009 10:11


Var uppe med tuppen i morse (jo halv åtta är tidigt en lördag) och åkte upp till stallet. Hallon stod kvar inne i stallet och gnäggade lite förnärmat åt mig när jag kom in, hon undrade vad hon gjorde inne när alla andra hästarna var ute i det fina vädret. Hältan var inte alls lika påtaglig idag, så maybe trycket har släppt lite och att bölden "mognat"? Hoppas på det.

 Tejpade på lite mer VetFlex på fossingen och sedan gick/linkade vi ut till sjukhagen under ett träd. Tror Hallon blev mkt lycklig av att få komma ut i friska luften och titta på de andra hästarna. Hon försökte även nå gräset som växte utanför hagen genom huvudet på sne och spretande ben, ganska gymnastiska övningar ^^ Hon har även på sig sitt blå flugtäcke så inga äckliga kryp kan livnära sig på henne.


Jobbar från 12.00 - 18.00 idag så ska till stallet efter jobbet och byta omslaget på hoven sedan ska jag låna Sixten-Blixten och rida ut mer Marie och Nikita. Har aldrig ridit Sixten-Blixten så det bli nog säkerhetsväst på, han har gjort lite rodeoshower ; ) Men han sköter sig nog tror jag!


I morgon blir det upp till Valåsen vid nio-tio och kolla på tävlingen. Ganska många hemmaryttáre som ska tävla. Ska klä på mig linne och shorts så kanske jag kan få lite snygg bränna. Just nu ser min näsa ut som ett stoppljus efter att ha varit i solen typ 1.5h igår. Axlarna har också antagit en kräftröd ton ^^


Nej nu ska jag fixa i ordning mig inför jobbet

See ya

Ovido - Quiz & Flashcards