Direktlänk till inlägg 26 maj 2009

London story

Av Matilda - 26 maj 2009 21:51


Nu har jag lite mer tid att berätta om vår faboulus London trip i helgen. M & P skjutsade upp mig och Malin till Skavsta där vi skulle flyta ifrån. Landade i London vid tolv eller något, sen hittade vi bussen och efter typ 80min var vi i London : ) Hittade ett Starbucks som vi åt lite mackor på. Mötte upp Elina och sedan tog vi tunnelbanan till hotellet. I beskrivningen så stod det att hotellet låg typ 10min från Oxfor Street, detta stämde inte. Vi åkte tunnelbana minst 30 min till Harsleden, värsta ghettot kom vi till! Det var vi 3 och resten mörkhyade om jag säger så...Vi kom där med våra rulllväskor och varenda människa stirrade på oss. Tror inte att de var vana vid att se turister där. Efter en promenad på 20 min kom vi till hotellet, om man nu kan kalla det hotell. Det var ett riktigt ruckel. Gardinerna var fördragna i varenda fönster och utsidan var välidigt sliten. Dörren var en vanlig dörr med ringklocka. Plus att det var killar som sa "Pretty girls" när vi gick förbi :S Så vi vände på klacken, utan att ens gå in i hotellet, och åkte tillbaka till London. Som tur var löste sig boendet så vi fick bo hos Elinas värdfamilj (som var i Sverige över helgen), det var otroligt snällt och generöst. Så vi bodde såhär i helgen;













Elina posade vid infarten ^^

Vägen till huset (typ landet)

På lördagen så åkte vi in till London (30 min tåg) och gick på Oxford Street och shoppade...

 

..såg ganska många sådana här...

Åkte mycket tunnelbana gjorde vi

Vi åkte även till Covent Garden och kollade lite och åt mat och sedan hem och soov : )

 På söndagen så åkte vi först till Kensington Palace och kollade slottet där Diana hade bott och drottning Victoria. Sedan en del kläder de hade haft på sig.


 

Diana

Kläder hon haft

Vi gick även runt i London vilket resulterad i mkt onda fötter. Vi såg bland annat London Eye, Big Ben, London Bridge m.m


Sedan senare på söndagen så åkte vi till ett jättestort köpcentrum som heter Westfield. Där shoppade vi en hel del också ^^


Vi fikade en del och det blev på Starbucks

Inuti Westfield var det väldigt flott inrett, t.ex kristallkronor i taket!


Vi åt även sushi på Westfield, kanske inte det godaste jag ätit men men..

Man plockade maten från ett band som åkte runt runt :P


Och det var här som vi handlade vår frukost och kvällsmat Mark & Spencers

Så det var min berättelse om London i bilder  : ) Väldigt roligt var det i alla fall att träffa Elina och komma ut och resa lite. Engelsmännen var mkt trevliga också.


Nu ska jag anmäla mig till Askersund den 7/6 och i morgon blir det Anki träning. Då ska kameran med så ska Carolina vara paparazzi åt mig, så ni får nog se lite mer bilder i morgn ^^


Godnatt



 
 
Ingen bild

Elina

27 maj 2009 01:40

Rolig helg :)

 
Annso

Annso

28 maj 2009 10:32

Det ser ut som du haft det fantastistkt!! Ni va jättefina i Gyttorp oxå:)

http://anziii.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Matilda - 18 juni 2010 12:54


Det var ett bra tag sedan som jag skrev här. Inte för att det har hänt särskilt mycket men har inte funnits något att uppdatera er med...   Nu har jag fått Semester och ska verkligen utnyttja den till max. 3 långa veckor, som kommer gå fruktansvä...

Av Matilda - 8 maj 2010 22:12

  NU , när jag ridit, putsat, knoppat och packat, börjar nervositeten sakta krypa sig på. Så som "Kommer Hallon gå in i transportern i morgon?", "KOmmer jag ihåg hur programmen ska ridas?". Usch och fy, tycker inte om att vara nervös.   Hallon ...

Av Matilda - 5 maj 2010 21:35


  Tävlingen på söndag närmar sig med stormsteg och det ligger redan preliminära startlistor ute. Startar som nr. 3 i första klassen och som nr. 10 i andra. Hoppas på att Hallon kan stå i transportern under tiden och mumsa hö. Får väl övertyga henne...

Av Matilda - 28 april 2010 22:48

...Har vi hoppat över vår och sommar och kommit till hösten ? Kändes så idag  när det ösregnade och blåste kulingvindar. Men försöker se det positivt; Om det inte regnar får vi inte gräs till sommarebetet och då blir inte Hallon glad.   Stall Öve...

Av Matilda - 26 april 2010 23:11


..och inte ett dugg bra på mig. Skulle anmäla mig till Färjestads tävling i fredags, tror ni jag kom ihåg det ? Inte då!! Blir så trött på mig själv. Nu har jag dock anmält mig till Filipstad 9/5 samt hemmatävlingen den 30/5. Så nu är det hårdträning...

Ovido - Quiz & Flashcards