Alla inlägg den 12 mars 2009

Av Matilda - 12 mars 2009 21:23


Sitter och kollar på Värmlands och Örebro läns lokala dressyrtävlingar och skriver in de mest intressanta i Stallboken. Finns ju ett par att välja mellan men försöker ta de som ligger närmast och inte för tätt inpå varandra. Vill ju att Hallon ska hålla hela säsongen.


De som jag skrivit;

* 18/4 Örebro Fältrittklubb Div. III omg. 1

* 2/5 Alkvettern RS LC:1 LB:1

* 9/5 Gyttorp RK Div III omg. 2

* 31/5 Valåsen RS

* 7/6 Askersund RK Div. III omg. 3


De viktigaste är ju division III tävlingarna men kan ju vara bra att tävla lite inviduellt också. Vi får väl se om Hallon tycker det är roligt eller inte. Hoppas på att hon inte är alltför spattig :S Både Jossan och Angelika har anmält sig som hästskötare, så de får väl turas om. Eller kanske båda; en som lugnar mig och en som lugnar Hallon.


På söndah kommer Hallons ägare och tittar till henne, får se om hon ska rida också..Ska kolla om Anki har några lediga träningstider sen i slutet av Mars. Är ju bra om man kan hinna träna någon gång innan jag ska tävla.


Nu tycker anders jag ska sova (!) men ska kolla på lite bling-bling som Hallon vill ha när hon ska tävla ; )

Av Matilda - 12 mars 2009 09:01


Sitter och äter lite frukost (äggmacka + vatten) och kollar runt lite på lite bloggar. Börjar 10.15 idag och jobbar till 18.15 så idag blir det stallet efter jobbet. Får se hur motiverad jag är att rida i mörkret men om ridbanan är bra så får det bli lite träning där. Hallons ägare kommer även på söndag och ska rida lite på henne, får se vad hon tycker.


Hallon skulle även blivit skodd i förrgår men rolf kom inte. Fick ett mess ig¨år att han kommer till stallet o skor i morgon. Men vet inte om jag kan vara med, får höra med Ida om hon vill "passa" Hallon.


Ska även försöka bygga en egen garderob på IKEA. Jag o anders ska åka in dit i helgen och kolla. Och den han byggde gick på 8500:- :S Lite dyrt tycker jag eftersom det är jag som ska betala i princip hela...Kanske jag kan bygga en billigare.


Igår klippte jag mig och slingade håret. Säger såhär; ALDRIG mer den frisören! Är inte ett duigg nöjd.- Luggen är inte symmetriskt klippt och slingorna ser ju ut som hej kom o hjälp mig. Men får väl skylla mig själv eftersom jag sade att jag ville ha den färgen på slingorna. Ska boka klipptid och sen fram i vår så får det bli omslingning med lite blont i stället.


Och tänker inte lägga ut några bilder på hur jag ser ut i håret och skämmas, det får ni som om ni träffar mig  ; )



Se hela bilden









Ha en bra torsdag annars

Ovido - Quiz & Flashcards