Alla inlägg den 30 mars 2009

Av Matilda - 30 mars 2009 22:24


"Högt över haven och bort emot land" - fick jag på hjärnan när jag slrev min bloggtitel idag. Inte särkilt bra låt, handlar typ om  ensamhet eller något ; )


Är, som titeln lyder, ensam idag. Anders åkte till Åland i morse och kommer inte hem förren i morgon kväll. Så det blir till att sova ensam i sängen inatt. Hör ju inte till vardagligheterna direkt. Brukar av någon konstig anledning även drömma mardrömmar varje gång jag är ensam, så det är inte så kul att vakna med hjärtat i halsgropen och inse att  det inte finns någon som kan krama lite på mig så det känns bättre. Kudden + täcke får agera skydd mot mardrömmarna inatt : )


Jobbade ett skönt pass idag; 07.45 - 16.30 Så hann med en massa grejor efter jobbet. Typ som att tvätta och vara i stallet  ^^


Red ut en sväng stormen med Hallon, verkade som  om  vi var de enda som trotsade vädret och gav oss ut i skogen. Hallons öron var spetsade framåt under hela ridturen, även när vi träffade en lastbil som lät och åkte förbi oss på Dammängsvägen. Hon brydde sig nog bara om att få springa  : ) Blev dock mest skritt och lite spänd trav. Benen var mer uppåt än framåt, det kunde ju ev. finnas något läskigt i skogen/bakom  kröken. Men känner ju Hallon så skrattar ju bara åt hennes fjantigheter. Har även märkt att hon fått lite mer muskler på halsen, tjoho. Snart kanske vi har en dressyrhals och bakdel. Hon blir ju fin när hon har muskler och inte ås mkt hömage.


Blir nog ingen träning nu på onsdag heller : ( ridbanan har typ blivit en lergrop så går inte att rida där. Hoppas på bättre väder till 15/4. Ska även få med pappa till Knutsbols ridhus den 8/4 så jag kan rida lite program där. Sen försöka komma i väg till Botorps ridhus, bara för att få lite miljöträning.


Åkte ju till Rom på torsdag så nu så ska jag skriva en packlista över allt som ska med, är ju iofs bara en weekend men vet ju inte direkt hur vädret är. Hoppas på att det är mer vår där än här iaf, kanske kan få lite solbränna också  :)



Vackert som få



nej nu ska jag sova

Godnatt 

Ovido - Quiz & Flashcards