Alla inlägg den 23 mars 2009

Av Matilda - 23 mars 2009 10:41


Nu har jag smällt i mig två mackor med ägg ocg majonäs så nu lär jag ju vara mätt fram till lunch iaf : )


Gick upp vid åtta idag och åkte till stallet. Hallon fick vila idag eftersom vi red ganska hårt igår, upp och ner i backar osv. Så har mockat och gjort mat och sen hälsat på henne i hagen. Hon stod och åt så det var inte direkt uppskattat med besöket :P I morgon och på onsdag ska jag rida med Ida. Tänkte vi ska klättra lite med pållarna i morgn, vi har ju en del backar runt stallet.


Var iaf minst 4 som vill vara med och rida på Anki när hon kommer till oss, så det lär ju iaf blir träning : ) Lääängtar. Var så längesen det blev riktigt svettig ridning.


Ska försöka höra med Angelika om  vi kanske ska komma igång och träna typ 2 ggr/vecka. Behöver ju ha lite bättre kondis om jag ska orka rida Hallon ordentligt. När vi red på banan i fredags så blev jag ganska trött/svett medan Hallon inte ens blev fuktigt, hon kunde gått typ 30min till på banan...Men känns ju iaf bra att inte all kondition är borta iaf. Nu vill vi ha lite mer muskler på hals/bog/rumpa/rygg så att hon ser lite mer "dressyrig" ut!


Nej nu ska jag göra mig iordning för jobbet

see ya

Ovido - Quiz & Flashcards