Alla inlägg den 25 mars 2009

Av Matilda - 25 mars 2009 21:22


Idag fick jag min efterlängtade lön  och min bonus! Innan skatt så låg bonusen på 11 000:- så efter skatt blev det typ 7000:-. Så det var iaf tur att jag sade till om detta. Annars hade 7000:- gått till spillo. Spara, spara ska jag göra med dessa pengar.


Har även vart i stallet idag. Hallon var ganska galen idag kan jag lova. När jag kom in i stallet så stod hon och småstegrade inne i boxen (!) så jag tog ut henne och borstade på henne. Sen tänkte jag att hon skulle få använda hjärnan lite så bestämde mig för lite longering i corallen. Skulle ta en promenad ned till campingen som igång skrittning, tänkte jag, men Hallon tänkte något annat. Hon piaffade brevid mig och försökte vända och springa tillbaka till stallet, typ över mig. Fatta vad förbannad jag blev! Fast det funkar inte att bli arg på Hallon för då blir hon bara värre, det enda som går är att vara lugn och metodisk. Så på vägen hem så övade jag stopp-gå-stopp varannan meter ungefär. Så till slut lugnade hon ned sig.


Efter allt ståhej så gjorde jag lite longering i corallen, kan säga att märren kan göra riktiga bakuter, ojoj. Så efter longering och en del energi var slut så släppte jag lös henne och då följde hon mig som en hund : ) Så något bra kom ut efter all energi.


Det jag inte förstår är hur hon har blivit så koko? Är det vårkänslor i luften...Hon lär ju inte få alla energi av den maten hon får, typ 2 dl lusern.


Ska iaf försöka göra något med henne varje dag, så hon får tänkta lite , använda huvudet och inte musklerna hela tiden.


Har även hunnit jobba 11.30 - 19.15, gick rätt okey faktiskt. Sen har anders köpt en bärbar dator så snart kan jag blogga i sängen , hehe


Nu ska jag kolla på Grey´s Anatomy : )

Ha det

Ovido - Quiz & Flashcards