Alla inlägg den 15 augusti 2009

Av Matilda - 15 augusti 2009 18:25


Idag har jag försökt få liv i mina matteceller igen och miniräknaren har åkt fram då jag har varit generös nog och räknat ut en foderstat åt Viveca. Hon har lite svårt att gå upp i vikt/hålla hull så jag hjälper Carolina lite på vägen.

Blev i alla fall en vettig foderstat till slut (efter 2 timmar) så om någon behöver hjälp, och har en höanalys så säg till ^^


Det är ju rätt viktigt att göra en höanalys och sedan en foderstat för man har ingen aning om vad höet kan innehålla. Om man bara gissar sig fram och tänker - Det här blir nog bra, så kanske hästen inte får i sig tillräcklig med ämnen som den behöver. Och fodret är ju rätt viktigt om man vill ha en välpresterande häst.


I kväll eller i morgon så ska jag ta tag i saken och göra en foderstat till Hallon också, men kommer ju få göra en ny när jag flyttar till Linnebäck.


Annars idag så har jag och Angelika varit en sväng till Marieberg. När vi kom fram till parkeringen och precis skulle svänga ut på en väg så stendog bilen! Den vägrade starta och där stod vi, nästan mitt ivägen. Vi fick som tur var hjälp av några killar som hjälpte oss att butta undan bilen en bit och sedan ringde Angelika sin bror. Han skulle inte komma på en gång, så vi skrev en fin lapp om att bilen var trasig och att vi väntade på hjälp, sedan gick vi in på Marieberg en sväng ^^

Och det fanns såå mycket fina höstkläder som jag vill ha!! Har en del att önska mig i present : )

Vi hann gå där inne ca 1h sedan kom Angelikas bror och kollade på bilen. Det visade sig att det var en skruv till generatorn som  hade lossnat, så det var inget allvarligt som tur var! Tur hade vi iaf att bilen inte stannade på E18 :S


Nu ska jag åka till stallet och ta in pållarna från regnet. Sen när jag kommer hem så ska jag baka äppelkaka med vaniljvisp : )


Kram

Ovido - Quiz & Flashcards