Alla inlägg den 18 augusti 2009

Av Matilda - 18 augusti 2009 08:33


Idag har jag ledig dag men inte fick man sovmorgon för det :( Nej, det var bara att gå upp vid sju och åka ut till stallet och ta ut hästarna. Anders följde med, så han tog ut Hallon i hagen. Hon är inte direkt morgonpigg då hon går ca 2m bakom en när man leder henne ut ; )


Igår så blev det jobb fram till fem och sedan stallet. Hade planerat att skritta Hallon på banan men de planerna föll i stöpet :(

  Carolina red sin Viveca på banan och hon tjurade lite eftersom hon inte hade någon lust att arbeta och antagligen var lite stel. När jag kom bakom stallet och hade tömt skottkärran så såg jag att carolina stod på marken och viveca åt gräs. Har hon redan ridit klart, tänkte jag då. Men sen så började carolina gå mot utgången och då såg jag att hon haltade :S Så jag skyndade mig dit och då visade det sig att hon hade ramlat av och slagit sig rejält i höften/svánken. Viveca hade gjort ett hopp/bakutspark när C lade på spöet och då hade tappat balansen och trillat av. Så jag hoppade upp på Viveca och red "klart" henne medan carolina gick och satte sig. Viveca bråkade inget med mig, slog lite med svansen bara, men var väääldigt stel. När jag var klar så hade C fortfarande lika ont så jag skjutsade hem henne.


 


Sen blev klockan så mycket så jag hann inte rida Hallon men jag tror inte att hon misstyckte, hon fick ju gå i hagen och äta gräs ^^

När jag hämtade henne så ropade jag på henne vid öppningen och då kom hon galopperandes till mig<3 Skulle ha haft med mig kameran så ni skulle ha fått sett vad söt hon var : ) I like my horse. 


Fick SMS av C idag och hon skulle och röntga sig idag, hoppas att det inte är något alltför allvarligt...Hon ramlade ju av i början av sommaren och slog sig i höften och då red hon ju inte så mkt på ett par veckor. Plus att hon ska åka utomlands på söndag, kan ju vara skönt att inte ha ont då.


Vid halv tio idag så ska jag gå promenad med Angelika, annars har jag inget planerat. Ska rida Hallon ikväll bara.


Ha en trevlig dag

Ovido - Quiz & Flashcards