Alla inlägg den 17 augusti 2009

Av Matilda - 17 augusti 2009 08:29


Igår var nog årets första höststorm med riktiga vindar så nu tror jag att det inte kommer bli någon mer värmebölja detta året. Det kommer nog vara några varma dagar men annars så har nog hösten kommit för att stanna. jag hoppas dock på att det blir en fin höst med lite solglimtar och så lite regn som möjligt. En vacker höst helt enkelt  :)


I går så var jag och anders produktiva. Vi hade tvätt och städdag så nu skiner lägenheten av renhet ^^


Jag rensade även bland mina hästgrejor som jag har i stallet. Jag köpte ju stora Ullaredskassar när vi var där och de rymmer en del. Så jag delade upp täcken och schabrak i olika påsar och sedan lite småprylar i en annan. När jag ska flytta i slutet av augusti så är allt redan i ordning, bara att plocka med påsarna. Det ska bli väldigt skönt att flytta också, längtar. Nu åker jag upp varannan dag och släpper ut hästarna, och då måste jag även åka upp en gång  på kvällen också. Det tar både extra tid och energi och framförallt bensin. Plus att det i princip aldrig är någon mer i stallet samtidigt som mig :( Det blir lite ensamt då....Sen när vi flyttar så får ju Hallon två kompisar att leka med, det tror jag hon saknar nu.


Var upp till stallet i morse och tog ut hästarna. Tog på Viveca täcke men struntade i det på Hallon. Jag skulle nog ha satt på ett för det har ju varit ett par ordentliga skurar. Kollade dock på SMHI och de lovade sol med lite moln resterande dag, så jag hoppas att det blir så. Ska ju rida Hallon idag och det är lite jobbigt om hon är jätteblöt.


Nu ska jag göra mig iordning för jobbet , usch har ingen lust att jobba idag...


Ciao

Ovido - Quiz & Flashcards