Direktlänk till inlägg 18 mars 2009

Dålig update

Av Matilda - 18 mars 2009 11:09


Sorry, för att jag har vart seg och inte uppdaterat ngt men ibland så orkar man inte sätta sig och författa en novell, så som mina inlägg brukar bli : )


Idag börjar jag 12.35 så i morse så var jag i stallet och red ut en sväng med emelie. Först den "lilla rundan" och sen vidare ut på Ölsdalsvägen. Emelie styrde ut på "off road" också så vi klamapde rakt ut på kalhygge med typ 50cm snö. Gissa om Hallon tyckte det var spännande ; ) Tyckte hon kunde galoppera nerför den stigen, men matte satte stopp för det. Vill ju gärna inte ha några brutna ben till tävlingssäsongen. När vi kom tillbaka så kunde Hallon ridit samma runda medan Nobla blivit svettig av turen. Hallon kanske inte har så dålig kondis...

SKa även åka och hämta mitt tävlingsschabrak på ridskolan, nyfiken på hur det ser ut!


Har försökt att kolla när jag kan träna för Anki. Har skickat mail o ska kolla om det är en "fast" tid varje vecka eller om det varierar. Får ju bara schema för 1månad i förväg och det suger. Men ska höra om jag kanske kan rida för henne ngn lördag på hennes ridbana, börjar ju bli vår nu!


Pratade även med min chef på Transcom ang. bonus som ev. skulle betalats ut i februari. Fick ju ingen, men när vi kollade på statistiken så såg allt bra ut. Så nu ska den som har hand om bonusar kolla på det. Hoppas på att få svar idag om jag får bonus eller inte. Är ju iaf 3500:-/månad och jag hade nog godkänd statistik för 3 mån, så 10 000:- skulle inte sitta fel  ; ) Men var ju iaf tur att jag kollade upp det...


Nej nu sla ja äta frulle och sen promenera till jobbet i det fina vädret!

ha det bra

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Matilda - 18 juni 2010 12:54


Det var ett bra tag sedan som jag skrev här. Inte för att det har hänt särskilt mycket men har inte funnits något att uppdatera er med...   Nu har jag fått Semester och ska verkligen utnyttja den till max. 3 långa veckor, som kommer gå fruktansvä...

Av Matilda - 8 maj 2010 22:12

  NU , när jag ridit, putsat, knoppat och packat, börjar nervositeten sakta krypa sig på. Så som "Kommer Hallon gå in i transportern i morgon?", "KOmmer jag ihåg hur programmen ska ridas?". Usch och fy, tycker inte om att vara nervös.   Hallon ...

Av Matilda - 5 maj 2010 21:35


  Tävlingen på söndag närmar sig med stormsteg och det ligger redan preliminära startlistor ute. Startar som nr. 3 i första klassen och som nr. 10 i andra. Hoppas på att Hallon kan stå i transportern under tiden och mumsa hö. Får väl övertyga henne...

Av Matilda - 28 april 2010 22:48

...Har vi hoppat över vår och sommar och kommit till hösten ? Kändes så idag  när det ösregnade och blåste kulingvindar. Men försöker se det positivt; Om det inte regnar får vi inte gräs till sommarebetet och då blir inte Hallon glad.   Stall Öve...

Av Matilda - 26 april 2010 23:11


..och inte ett dugg bra på mig. Skulle anmäla mig till Färjestads tävling i fredags, tror ni jag kom ihåg det ? Inte då!! Blir så trött på mig själv. Nu har jag dock anmält mig till Filipstad 9/5 samt hemmatävlingen den 30/5. Så nu är det hårdträning...

Ovido - Quiz & Flashcards