Alla inlägg den 9 april 2009

Av Matilda - 9 april 2009 19:06


Idag är en sådan där dag då jag känner mig värdelös.  Tjock, ful, ensam - you name it. En dag då man bara vill dra täcket över huvudet och försvinna bort..


Är irriterad på allt och ingenting,  utan att jag vet varför. Antagligen för att jag har så mkt som jag behöver göras och som  jag vill göra. Men det enda som kroppen orkar är att sitta i soffan och kolla på serier som går i repris. Jag vill ju vara ute på en ridtur med Hallon eller ute på en powerwalk och förbränna lite innan beack 2009, som jag nog inte kommer att visa mig på i sommar.


Förstår varför Hallon blev så irriterad och grinig när hon vilade oktober - januari. Man får ju ingen stimulans av att vara sjuk. Huvudet vill så mkt men kroppen orkar inte. Ska banna mig själv nästa gång jag tänker att jag inte orkar rida. Nu ska det bli ridning iaf 5ggr per vecka...Om jag inte blir sjuk igen vill säga : (


Får nog ta och börja äta örter eller vitaminer så jag håller mig frisk. Verkar som om mitt immunförsvar har blivit sämre än det har varit förut. Får nog börja äta mer grönsaker också, blivit sämre med det efter ja flyttade hemifrån.


Ska förslka komma igång och träna. Antigen på gymmet eller gå ut och gå/springa. Vet ju , av egen erfarenet, att man blir lycklig av träning. Tränade 2-3 ggr i veckan på gym när jag bodde på Lillerud i gymnasiet. Tappade inget i vikt men fick bra mkt mer med muskler och man fick mycket bättre hållning. Vill ha den kroppen igen. Har väl gått upp 8kg eller något sedan dess :(


Så när jag blir frisk blir det ridning för hela slanten + annan träning 2ggr i veckan. Då lär jag ju få lite mer muskler + kondition inför tävlingssäsongen på dressyrbanorna. Och bättre mat ska lagas. Ska tvinga anders att äta mer fisk, man behöver faktiskt Omega 3 för att fungera!


Ikväll ska jag kolla ännu mer serie, smälla i mig en kebabtallrik och tycka ännu mer synd om  mig. Så hoppas jag på en bätte (och friskare) dag i morgon....



Av Matilda - 9 april 2009 09:28


Ja, nu har förkylningen nästan blivit värre. Både ögon och näsa rinner och halsen gör ont. Så det blev inget jobb idag heller. Och jossan var snäll och ska fixa Hallons mat och så idag...


Måste även säga Grattis  till Färjestad som tog SM-guld igår. Till och med jag, den mest ontresserade av hockey, kollade på de sista 5 minutrarna igår :p


Idag blir det ännu en dag i soffan och kolla på tv:n, eller kanske lite läsning. Anders har kommit hem från Åland nu så då finns även den bärbara datorn hemma. Så den använder jag nu!


Får se om jag orkar vara funktionär imorgon . Är ju påskhoppning på ridskolan..Är ju sjukt många starter så det lär ju behövas folk. Fast om både näsa och ögon rinner, plus att jag nyser varannan minut så mår jag nog bäst nerbäddad i soffan. behöver bli frisk så jag kan börja rida igen och fixa inför tävlingen om typ 1 vecka....


Nu ska jg plugga lite på dressyrprogramen så att ett problem är ur världen snart.

Ha det


Ovido - Quiz & Flashcards