Alla inlägg den 12 april 2009

Av Matilda - 12 april 2009 21:55


är jag nu : ).


Har vart en ganska lugn dag i dag faktiskt. Sov till 10.30 (!) och gickl sedan och lade mig i soffan och kollade på lite serier. Förkylningen börjar även ge med sig lite nu, tjoho!


Vid två så åkte vi till mamm och pappa för att äta påskmat och fira mammas födelsedag i efterskott. Hon fyllde år den 2april men då åkte vi ju till Rom så då blev det inget firande...

Vi åt god mat och delade ut lite presenter. Sen blev det efterrätt och massa fikabröd- Tror att både jag och anders rullade fram när vi skulle därifrån.


Sen vid fem blev det stallet för hela slanten . mysigt värre var det. Hallon fick hö när jag kom och så fyllde jag på vatten gott tyckte Halllon. Sen mockade jag, fixade höpåsar och mathinkar. Sen städade jag bland mina hästgrejor. Handlade lite från Hööks för ett par veckor sedan och det var dessa grejor som jag plockade upp och monnterade. tex nya tyglar och ett V-format bling bling pannband ^^ Ni ska få se kort på det ngn dag. Hallon var så söt så!


Sen så tog jag in odjuret för att göra rent henne.Hon har ju fått gå utan täcke och som den lortgris hon är så hade hon lyckats lera ner hela sig. Så det var bara fram med piggborsten och sedan yrde dammet kan jag säga. När jag slutade så hade jag en grå häst ist för svart! Men efter ett par liter pälsglans så var hon iaf en aning renare. ia på ytan :p


Blev en uteritt i skogen, vid sju jättemysug tyckte jag! Hallon tyckte nog att det var mest roligt. Öronen framåt och vi hade nog vunnit pris i tävlingen Snabbaste skritt tror jag. Travade och galopperade lite men  hon blir ju så jäkla stark när hon inte fått gått på ett par dagar, så det blev ej så mkt.


Nu har jag iaf planerat mina sista dagar innan tävlingen

Söndag: Uteritt

Måndag: Uteritt/Banan

Tisdag: Ridbanan

Onsdag: Träning för Anki

Torsdag: Skritt i skogen ev. lite jogg

Fredag: Programridning på banan

Lördag: Tävling


Så nu får vi hålla alla tumma och tår att vi inte skämmer ut oss på lördag. Typ som att hoppa dressyrstaket eller inte våga gå ner förbi domaren.


Nu ska jag snart sova, ska upp tidigt i morgon och rida Hallon på banan

Kram

Ovido - Quiz & Flashcards