Alla inlägg den 15 april 2009

Av Matilda - 15 april 2009 20:51


Har precis ätit hamburgare m ed pommes, så nu är jag riktigt mätt och belåten ; )


Träninge för Anki gick jättebra !! Så nöjd över Hallon och hennes insats. Anki tyckte iaf att hon hade mer bjudning framåt än förut och att det såg bra ut när vi red. Fick lite tips vad man ska tänka på när vi rider programmen samt vad de två domarna har för "egenheter". Så nu vet jag hur jag ska rida de olika programmen för att få så bra poäng som möjligt. Anki sade även att på en del övningar kunde jag få 7:or eller 8:or, så några poäng ska vi nog kunna skrapa ihop : )


Så just nu känner jag mig inte nervös inför helgens tävling utan bara förväntansfull. Det ska bli kul att tävla! Man blir ju även taggad att träna mer då man får feedback på det man övat på. Men i morgon blir det en skrittrunda i skogen, det är Hallon värd!


Anders har inte slutat jobba än heller :( Och i morgon åker han till Åland kl. 5 och kommer hem på fredag, så honom lär jag ju inte träffa så mkt.


Nu ska jag läsa lite bloggar ^^ Ha det

Av Matilda - 15 april 2009 16:21


Sitter och äter lite yoghurt med musli för att senare ikväll orka göra mitt bästa på Ankiträningen. Börjar bli lite nervös/förväntansfull inför träningen, men det går nog bra. Tror att jag vill jobba mkt med galoppen idag.


Har vart på Granngården en snabbis och köpte Lusern, dock följde det med sadeltvål i sprayform (bra till tävlingen) samt ett ljusblått schabrak (endast 69kr!) så Hallon ska se ut som en pojke idag, med babyblått schabrak och blåa lindor. Om jag inte ångrar mig i sista stund och tar rött istället ^^


Åkte en sväng till Botorp också och kvitterade ut mitt tävlingsschabrak. Ett fint vitt från Eskadron och med KgRK:s finfina logga  ; )


Nej nu ska jag byta om och dra till stallet, ska kolla på de ekipagen som rider innan mig, lägger in lite bilder på de nya schabraken i kväll.


Ha det

Ovido - Quiz & Flashcards