Alla inlägg den 29 april 2009

Av Matilda - 29 april 2009 22:05




Idag har jag jobbat 07.45 - 16.15 coh det  är så himla skönt att sluta tidigt för en gångs skull, kan inte sluta tjata om det : )


Den nya hästen har kommit också, Vivika heter den. Och det är inget smeknamn utan hon heter så. Jättesöt och feminimt sto. Tror nog att hon rör sig rätt bra. Ägaren verkade trevlig och vääldigt lugn och sansad, så det blir nog en bra stallkamrat.


Blev även träning för Anki idag och OJ vad Hállon var duktig idag!!! Även om hon brunstade som  aldrig förr och ropade efter sina kamrater heeeela tiden nöär jag gjorde iordning henne ; ) Dessa tider skall man alltså inte ha ston. När jag lindade bakbenen så typ lyfte hon det benet jag lindade över mitt huvud och på så sätt flyttade hela sig så jag fick släppa lindan. Tur hon var försiktig iaf :P


Men åter till träningen, Anki fick läsa mitt protokoll från LC:2, som hon även såg på ÖFK. Så vi övade en hel del på volter och en del skänkelvikningar för att lösgöra Hallon ordentligt så hon gärna fastnar i högersidan. Hon var allt lite motsträvig i början men fick tips av Anki och då gick det genast bättre : ) Red lite förvänd galopp och mkt ställa igenom henne. Hon blev jäääättebra på slutet. Låg i en bra form, inte alls för låg, och gick fram till handen ordentligt. Anki tyckte även att hon hade blivit mkt starkare på 2 veckor och tror att Hallon kommer trivas med LA programmen, då får hon något att göra hela tiden. Hon blir ju gärna lite överladdad och tror hon ska galoppera varenda gång man kortar tyglarna. Har ju inte direkt siktat på LA än utan nu ska vi ta oss runt LB:0 med godkänd procent 10/5. Vad är det som är godkänt för det programmet, 60%? Red ju på 58% senast.


Ska även höra med Anki om jag kan komma nästa fredag och träna för henne på hennes ridbana, är ledig hela dagen och kan vara skönt att öva lite program inför söndagen på Gyttorp.


Fick även höra av stallkamraterna att Hallon hade varit smått galen igår. Hon var kär i Sixten (som går två hagar bort). Så när de byggde hagen till Vivika så hade Hallon hoppat över undertråden och dragit ett race i nästa hage och sedan hoppat tillbaka över tråden :P Kanske finns en hopptalang i den där galna hästen. Men sööt är hon i alla fall!


Nu ska jag gå och lägga mig ensam i sängen :( Anders vart tvungen att åka till Sthlm med lastbilen och sover i den. Känns mer och mer som om man bor ensam i lägenheten tyvärr.


Godnatt

Ovido - Quiz & Flashcards