Alla inlägg den 11 april 2009

Av Matilda - 11 april 2009 12:06



 

 Anders förslag på påskbild, han och hans humor :P


Glad Påsk på er alla! Tänk att det har gått ett helt år sedan förra påsken...Det är ganska sjukt vad tiden går fort. Hos oss var det 25grader i solen (men tror ej att den termometern stämmer). I stallet var det 15grader i solen, så idag fick Hallon gå utan täcke : ) Får väl se vad lerig och dammig hon är när ja ska ta in henne i kväll, puh.


Hade morgon i stallet idag, men var inte ensam lång stund. Vid åtta kom Ida och Katarina och hjälpte mig att ta ut pållarna , så vips! så var alla ute i hagen. Mockade, gjorde höpåsar och mathinkar. Hallon fick extra mkt morötter och äpplen i hinkarna ; ) är ju bara påsk 1gång per år.


När jag sopade stallgången så såg jag att jag sopade med en död näbbmus. Lite seg reaktion dock. Såg näbbmusen och sedan skrek jag typ 10 sekunder efter :P Sen råkade nog Ida köra över de med skottkärran så den blev platt och blodet rann ut :S


Idag , vid två, så blir det påskbuffé på Degernäs herrgård med släkten strandberg + anders :p Vi ska fira farmor och farfars 50-åriga bröllopsdag. det blir nog gott : )


Har lite funderingar hur jag ska hinna göra allt innan tävlingen på lördag. Hallon behöver ju badas och det ska man ju helst göra dagen innan. Men på fredagen slutar jag 20.00...antiingen så  smörjer jag och ordnar hö osv. på morgonen innan jobbet på fredagen och sedan bara åker och badar henne på kvällen. Men när ska ja knoppa då? På lördagmorgonen?


Några förslag på hur jag ska lösa dett (i-lands) problem ?


Nu ska jag göra míg i ordning för buffén, anders har laddat upp genom att inte äta någon frukost. Själv så åt jag lite ägg, det är ju ändå påsk!


Glad påsk återigen, ät mkt godis : )


Ovido - Quiz & Flashcards