Direktlänk till inlägg 28 mars 2009

Snö, snö och ännu mera snö...

Av Matilda - 28 mars 2009 09:48


 Svart häst




Jaha, då har vi fått vinter  igen då :( Inte roligt då Anki skulle börja komma och ha dressyrträningar hos oss den 1/4, tror nog att banan inte har tinat till dess tyvärr. Behöver ju verkligen den där träningen inför de stundande dressyrtävlingarna...


Har inte orkat uppdatera på några dagar men har inte hänt så mkt roligt. Hallon har i varje fall inte vart så galen som hon var i onsdags utan har lugnt och fint stått och väntat i boxen på sin tur. Iofs så hade hon ju mat att äta : )


Fick även en kommentar av katarina i onsdags när hon kollade på när jag longerade galenpannan i corallen. "jag tror inte någon annan skulle klara av den hästen, än du"-sade hon. Blev lite glad över den kommentaren faktiskt.


Första halvåret med Hallon var ju tufft eftersom hon inte litade på mig för fem öre. Det var ju (är fortfarande) min första häst så jag hade väl inte så mkt kunskap själv att ta till. Dagarna bestod av att försöka lura till sig henne i hagen och slänga på grimman oxh sedan gå in i stallet. Hon va alltid sur på allt och alla. Uteritterna så var hon typ överallt/ingenstans. Blev även attackerad i hagen ett par gånger :S sen kom jag till Labbsand stallet när jag slutat på lillerud och då vände det. Fick hjälp av kunnugt folk oh började göra markövningar och fick reda på att Hallon var osäker och behövde en ledare. Så nu efter typ 2.5år så kommer vi överens och hon litar på mig, dock är det fortfarande en bit kvar tills vi är"handen i hansken". så  markövningarna har hjjälpt oss på vägen och kommer forsätta med det : )


Mkt utevistelse och nästan fri tillgång på hö, samt uteritt 4ggr i vckan har nog hjälpt till att Halllon har blviit mer harmonisk och lugn. Så dessa 2.5år  har gett mig SÅ mkt kunskap om hästens beteende och hur jag beter mig. Så nu är jag mer tålmodig och lugn för jag vet att det inte funkar med hårda ord/våld , då blir det bara värre.


Så nu har berättat min och Hallons väg tillsammans :P


Idag ska jag iaf städa och plocka och n sväng till bolaget och Kicks.

Sen i kväll blir   Party : ) 

Ska även hinna med att rida Hallon, blir nog galopp på skogsvägarna när det är så mkt snö.


ha en bra lördag

 
 
Aramis

Aramis

30 mars 2009 23:15

Viiilken härlig bild :) Är det din Hallon? Kram :)

http://aramise.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Matilda - 18 juni 2010 12:54


Det var ett bra tag sedan som jag skrev här. Inte för att det har hänt särskilt mycket men har inte funnits något att uppdatera er med...   Nu har jag fått Semester och ska verkligen utnyttja den till max. 3 långa veckor, som kommer gå fruktansvä...

Av Matilda - 8 maj 2010 22:12

  NU , när jag ridit, putsat, knoppat och packat, börjar nervositeten sakta krypa sig på. Så som "Kommer Hallon gå in i transportern i morgon?", "KOmmer jag ihåg hur programmen ska ridas?". Usch och fy, tycker inte om att vara nervös.   Hallon ...

Av Matilda - 5 maj 2010 21:35


  Tävlingen på söndag närmar sig med stormsteg och det ligger redan preliminära startlistor ute. Startar som nr. 3 i första klassen och som nr. 10 i andra. Hoppas på att Hallon kan stå i transportern under tiden och mumsa hö. Får väl övertyga henne...

Av Matilda - 28 april 2010 22:48

...Har vi hoppat över vår och sommar och kommit till hösten ? Kändes så idag  när det ösregnade och blåste kulingvindar. Men försöker se det positivt; Om det inte regnar får vi inte gräs till sommarebetet och då blir inte Hallon glad.   Stall Öve...

Av Matilda - 26 april 2010 23:11


..och inte ett dugg bra på mig. Skulle anmäla mig till Färjestads tävling i fredags, tror ni jag kom ihåg det ? Inte då!! Blir så trött på mig själv. Nu har jag dock anmält mig till Filipstad 9/5 samt hemmatävlingen den 30/5. Så nu är det hårdträning...

Ovido - Quiz & Flashcards