Direktlänk till inlägg 27 april 2009

March i säng

Av Matilda - 27 april 2009 22:06

..blir det ganska snart för min del men först tänkte jag dela med mig av mina händelser idag : )


Jobbade 07.45 - 16.15 idag (gääsp) var jättetrött när klockan ringde men efter en stund pallrade jag mig upp och fick i mig både frukost och kläder på kroppen. Pratade i telefonen och var allmänt trevlig ; )


Efter jobbet blev det stan en snabbis. Köpte ansiktskräm på Aapoteket och sedan en mjuklglass på JamJam  (som jag egentligen inte ville ha). Märkte när ja var inne där att sortimentet var urdåligt. Var sugen  på en Magnum Temptation men när jag kom in så fanns det ingen glass i glassboxen. Då ändrade jag mig och tänkte - jag tar en kulglass i stället. Tror ni att de hade det då?! icke sa nicke. Fick bli en mjukglass (utan nötströssel, för det fanns inte heller). Hade inte heller några lösa pengar så fick ta med mig glassen och ta ut pångar på bankomaten, ja jag säger då det, vilket jobb för att man är sugen på glass!


Blev stallet efter stan och då hade Jossan + pojkvän redan lassat in en höbal på 300kg som Hallon + Dida tuggade glatt på : =) Alla hästar förutom våra går ute nattetid nu. Men vi ska vänta tills det blir lite varmare på nätterna, typ en vecka eller två. Om de har en höbal att äta av så håller de ju värmen också.


Idag blev det dressyrträning på banan. Vi övade lite skänkelvikningar och att "få lättare framdel". Fick ju det som kommentar på protokollet att jag ska jobba mer med framdelens lätthet. Ska be Anki göra lite övningar på onsdag. Hallon var lite seg i högersidan och hängde sig gärna på bettet då, men kanske beror på att vänstersidan är hennes "svaga" sida? I alla fall så blev både jag och Hallon svettiga till tusen och den som säger att ridsport inte bränner mer än en långsam promenad kan ju få ta ett dressyrpass på Hallon. Kommer nog ha go träningsvärk i morgon ; )


Ska anmäla mig till Gyttorp också. Blir bara en klass och då blir det  LB:0. För vi ska väl rida samma program som förra gången el?

Tävling efter det blir nog inte förren 31/5 då det är i Valåsen. Vill ju att  Hallon håller sig frisk hela tävlingsterminen.


Nu ska jag iaf sooova!



 
 
hanna

hanna

28 april 2009 21:36

ja, går de bra för dig om vi rider samma program som förra gången? :)

http://hannal.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Matilda - 18 juni 2010 12:54


Det var ett bra tag sedan som jag skrev här. Inte för att det har hänt särskilt mycket men har inte funnits något att uppdatera er med...   Nu har jag fått Semester och ska verkligen utnyttja den till max. 3 långa veckor, som kommer gå fruktansvä...

Av Matilda - 8 maj 2010 22:12

  NU , när jag ridit, putsat, knoppat och packat, börjar nervositeten sakta krypa sig på. Så som "Kommer Hallon gå in i transportern i morgon?", "KOmmer jag ihåg hur programmen ska ridas?". Usch och fy, tycker inte om att vara nervös.   Hallon ...

Av Matilda - 5 maj 2010 21:35


  Tävlingen på söndag närmar sig med stormsteg och det ligger redan preliminära startlistor ute. Startar som nr. 3 i första klassen och som nr. 10 i andra. Hoppas på att Hallon kan stå i transportern under tiden och mumsa hö. Får väl övertyga henne...

Av Matilda - 28 april 2010 22:48

...Har vi hoppat över vår och sommar och kommit till hösten ? Kändes så idag  när det ösregnade och blåste kulingvindar. Men försöker se det positivt; Om det inte regnar får vi inte gräs till sommarebetet och då blir inte Hallon glad.   Stall Öve...

Av Matilda - 26 april 2010 23:11


..och inte ett dugg bra på mig. Skulle anmäla mig till Färjestads tävling i fredags, tror ni jag kom ihåg det ? Inte då!! Blir så trött på mig själv. Nu har jag dock anmält mig till Filipstad 9/5 samt hemmatävlingen den 30/5. Så nu är det hårdträning...

Ovido - Quiz & Flashcards