Direktlänk till inlägg 19 april 2009

Dagen efter

Av Matilda - 19 april 2009 11:47


Söndag är det och sitter och smäller i mig minibitar av choklas , mycket bra frukost, eller inte...


Ni vill säkert hör om hur det gick igår och kan säga att både jag och hästskrutten (Hallon) lyckades riktigt bra för att vara vår första tävling! Dock så började inte dagen särskilt bra  igår. SKulle hämta transporten när jag åkte till stallet men kulan på bilen var högre än fästet på transporten, och jag kunde ej veva upp den. Så transporten fick pappa ta med sig när han kom, visade sig att jag röret hade hoppat ut eller ngt . ooops ^^


När jag kom til stallet sen så såg jag att Hallons täcke hängde runt halsen Duschade ju hallon dagen innan och hon skulkle ha ett helhals täcke på sig i hagen för att inte bli sktig. Så när jag såg hästen så gick ett antal svordomer genom huvudet. Hon hade såklart rullat sig och hade lera både här och där. Så det var bara in med henne i stallet och börja rykta. Sedan knoppningen, soom faktiskt blev över förväntan, och de höll heeeela dagen ^^


Sen var det dags för lastning....Och 1.5h senare så hade vi vinschat in henne med linor och jag lockade med massor av morötter. Fick ringa ÖFK så jag fick starta sist i LC:2 i stället då vi var försenade.


På tävlingsplatsen var Hallon nästan lugnet själv. Hon fick en box och stod där lugnt och åt under hela dagen. Och eftersom vi red fram i ridhus och sen red programmet i ett annat ridhus, så var hon suuuperlugn där också : ) Som om hon inte gjort annat än att bli tävlad. Hon kollade inte ens på domarna eller publiken. Blev lite fundersam när det appplåderades men hon skenade inte över ridbanan utan kollade bara på folket, söt som hon är.


Första klassen kändes iaf bäst, hade skippat sporrarna då, men inne på dressyrbanan blev hon jäätteseeeg.Men hon lyssnade jättebra och hela ritten blev bra. Så red på 173p och 62.14% ; ) Så vi hamnade på 14:e plats av 25 starter. Andra klassen var både jag och Hallon psykiskt och fysikskt trötta och hade sporrarna på. Så hon blev lite för lyhörd på hjälperna och kort i steget.Så på dressyrbanan så blev det lite för samlat och emot hjäälpena plus att vi höll på att hoppa dressyrstaketet :P Vi red iaf ihop 186p och 58% och hamnde på 21:a plats av 33 starter. Laget hamnade på 7:e plats.


Det jag tyckte var lite fel var att det fanns folk som red på 230poäng. Om man rider på så bra poäng tycer jag att det är dags att kanske börja tävla LA för då har man ju ändå kommit såpass långt i LB.. Men det är ju bara vad jag tcyker...


Nu blickar vi framåt till nästa tävling som är 2/5 på Alkvettern. Då blir det nog bara en klass för oss.


Ni kanske får se lite bilder under dagen om syster kan skicka någrra.


Nu ska lägenheten städas!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Matilda - 18 juni 2010 12:54


Det var ett bra tag sedan som jag skrev här. Inte för att det har hänt särskilt mycket men har inte funnits något att uppdatera er med...   Nu har jag fått Semester och ska verkligen utnyttja den till max. 3 långa veckor, som kommer gå fruktansvä...

Av Matilda - 8 maj 2010 22:12

  NU , när jag ridit, putsat, knoppat och packat, börjar nervositeten sakta krypa sig på. Så som "Kommer Hallon gå in i transportern i morgon?", "KOmmer jag ihåg hur programmen ska ridas?". Usch och fy, tycker inte om att vara nervös.   Hallon ...

Av Matilda - 5 maj 2010 21:35


  Tävlingen på söndag närmar sig med stormsteg och det ligger redan preliminära startlistor ute. Startar som nr. 3 i första klassen och som nr. 10 i andra. Hoppas på att Hallon kan stå i transportern under tiden och mumsa hö. Får väl övertyga henne...

Av Matilda - 28 april 2010 22:48

...Har vi hoppat över vår och sommar och kommit till hösten ? Kändes så idag  när det ösregnade och blåste kulingvindar. Men försöker se det positivt; Om det inte regnar får vi inte gräs till sommarebetet och då blir inte Hallon glad.   Stall Öve...

Av Matilda - 26 april 2010 23:11


..och inte ett dugg bra på mig. Skulle anmäla mig till Färjestads tävling i fredags, tror ni jag kom ihåg det ? Inte då!! Blir så trött på mig själv. Nu har jag dock anmält mig till Filipstad 9/5 samt hemmatävlingen den 30/5. Så nu är det hårdträning...

Ovido - Quiz & Flashcards