Alla inlägg under maj 2009

Av Matilda - 21 maj 2009 08:49


 



Det är mkt som snurrar runt i huvudet idag, så jag var klarvaken vid sju. Skulle ha klättrat tillsammans med Carolina i morse men hon var så trött efter att ha jobbat natt, så jag ska åka ut lite senare.


Hör och häpna, igår när jag kom hem så anders dammsugit lägenheten och även dammat lite, så jag frågade om han hade lälst min blogg ^^ sedan lagade han mat till oss också, lyx som makaroner och kort : )


Idag så ska jag;

  • Rida Hallon
  • Städa toaletten
  • Damma
  • Tvätta lite
  • Packa

Så det finns lite att göra idag, men klockan är ju inte ens nio än så jag har ju heeela dagen på mig. Nu ska jag i alla fall göra en budget så får vi se vad jag kommer fram till. Kanske inte ens finns några platser kvar...


I morgon bitti så åker jag och Malin mot Skavsta med destination London så kommer nog inte skriva här förren på tisdag.

Så om vi inte hörs, ha en bra helg

Av Matilda - 20 maj 2009 08:29


I dag är sista arbetsdagen för denna veckan, sjukt skönt! För i morgon är jag schemalagd ledig och på fredag åker vi till LONDON! : )


Så idag blir det jobb 9.30 - 18 och efter det stallet och rida en sväng på Hallon, antingen på banan eller ut i skogen. Ska ju inte gå alltför hårt då vi ska klättra på torsdagen.


I morgon så blir det stallet tidigt och fixa allt där. Sedan hem och städa en massa, ser ut som ett helvete här just nu. Dammigt och äckligt :s Kan ju vara skönt att komma hem till en städad lägenhet på måndag. Anders ska ju till Huvfudstaden i helgen så han lär ju inte heller städa. Dessutom undrar jag om vi tjejer har någon "städgen" i oss? När jag har en ledig dag/slutar tidigt och jag ser att det är skitigt som f*n i lägenheten så städar jag ju den. Men anders spelar tv-spel, tvättar bilen, eller gör ingenting. Trots att man ser dammråttorna efter väggen...Eller så kanske han väntar ut mig tills jag ger order om att städa, för om jag inte säger något så städas det inte. Tror han har dammsugit på eget bevåg 2ggr eller något.


Jaja, ska även packa allt i morgon, ta fram pass och ta med biljetterna samt gå en snabbis på stan och köpa lite nödvändigheter som ska med. Ska även köpa med mig en London bok så jag kan kolla upp vad jag vill göra förutom att shoppa.


Ha de bra

...

Av Matilda - 19 maj 2009 10:40


Idag vet jag icke vad jag ska skriva här för att det ska bli intressant...Har inte hänkt mkt spännande idag inte.


Var i stallet i morse, mockade och fixade maten. Sedan åkte jag hem och skyndade mig att göra mig iordning , jag hade ju besiktiningstid kl. 09.20 (trodde jag i alla fall). Kl. 09.05 stod jag på besiktingen och väntade (ingen tidsoptimist här inte). Sen när jag registrerade att jag var där så stod det på skärmen att jag hade tid 09.40 så hade t.o.m hunnit äta frukost innan ju. Åkte istället till mamma och pappa och slängde in mina vita skor i tvättmaskinen på expressprogram. Sen åkte jag tillbaka och var där 10 min innan ändå. Bilen gick nästan igenom besiktiningen. Det var en positionslampa som var sönder och det är det enda som ska fixas och behöver inte åka tillbaka för ombesiktning (har fobi för att köra in i den porten, för det är ett hål i golvet, är alltid lika rädd att köra ner med däcken där^^).


Malin jag har kollat handbagagerestriktionerna och det är max 10kg på handbagage och 15kg på den "stora väskan". Så vi får packa lätt : )


Snart åker vi, tjohooo!

Nu ska jag promeneera till jobbet. 11.30 - 20.00 (riktigt grispass idag)

Ha det

Av Matilda - 18 maj 2009 21:53


Veckans första dag är snart till ända (iaf för mig) och har inte direkt hunnit med speciellt mycket. Tar ganska mkt tid att jobba 100% och sedan ha en pålla att rida. Då är det bra att ha en sambo som har maten på bordet när man kommer hem vid nio ^^


Jobbade 09.30-18.00 idag. Blev stallet efter jobbet och eftersom hästarna gått ute under natten så var det bara att ta fram grejorna och börja borsta. Hallon hade haft täcke på sig så hon var riktigt glansig och fin : ) Vi red ett pass på banan men vi var inte riktigt överens idag. Hallon tyckte att jag gav galoppskänkel tyo varannan meter och började studsa upp och ned, så blev lite volter jobba mkt med takt och tempo. När jag var nöjd så var jag genomsvett och Hallon var knappt fuktig. Ho börjar få mkt mer muskler nu och bättre kondition, det känns skönt iag!


Igår så red vi ut barbacka (!) jag och carolina. Det var lite vingligt i början men efter ett tag hittade man rytmen och kunde slappna av. Red lite på ett gärde och hoppade, av misstag, ett dike också. men jag höll mig kvar i alla fall : )


Malin och jag ska även åka på Strömsholmstävlingarna den 6 juni. Kolla tävlingar och gå på mässan! Och göra av med lite mer pengar ^^


Nu ska jag gå och sova

Goonatt

Av Matilda - 17 maj 2009 09:13


I dag har jag anmält mig frivilligt till att jobba ett grispass ; 09.45 - 19.00 Typ hela dagen alltså. Men jag tänkte att det kan vara skönt att ha lite extra pengar till semestern.


Måste även börja tvätta och packa inför London!! Vi åker ju tidigt på fredag morgon så på torsdag måste allt vara fixat. Gud så roligt det ska bli! Träffa Elina och sedan hitta på massor i London, me like.


Igår så hade vi arbetsdag i stallet och fixade och dolade. Jag och Carolina lagade våra tjejers sommarhage, så inatt gick de ute under natten också, tror att de är rätt trötta idaf ; ) De ska gå ute i natt också men sedan ska de få sova inne. Bäst att vänja deras magar mot gräset lite försiktigt. Blev även gjort några sjukhagar och sen städade vi lite allmänt. Lite längre ner är det bilder från när vi släppte in tjejerna i deras hage.


På kvällen sedan blev det Änglar & Demoner på bio, den var riktigt sevärd tycker jag : ) Som tur var så kom jag inte ihåg så mkt från boken så jag visste ju inte hur det skulle sluta. Sen blev det Eurovision hemma hos mamma och pappa. Kollade dock bara på 15 bidrag sen började ögonen falla ihop (man blir trött av frisk luft) så vi åkte hemåt. Såg nu på aftonbladet att det inte direkt gick så bra för Sverige en 21:a plats :S


Anmälde mig till Valåsen igår och hade lite beslutsångest, så jag anmälde mig till både LC:n och LB:n. Det tar 5 min att åka dit så Hallon lär ju inte bli trött av att stå i transport. Hoppas bara att jag får någorlunda bra starttider så jag inte behöver vänta 5 timmar bara...


Nu ska jag fixa mig inför jobbet!

Ha en bra söndag

Av Matilda - 16 maj 2009 09:19


Idag hade jag klockan på ringning för kl. 10 idag så står vi uppradade vid stallet för att ha årets första städdag/arbetsdag. Vet inte rikigt vad vi ska göra men i ett stall finns det alltid något som behöver lagas/målas/fixas/städas. Kanske blir att fixa på höloftet och bygga sommarhagar eller något...Blir nog iaf trevligt ; )


Sen så ska jag och Carolina rida ut barbacka på vår ston ^^ Har ju ridit barbacka på Hallon förut och hon är rund över ryggen så henne får man iaf inte skavsår av. Men carolina har ett fullblod och de brukar ju vara ganska spetsiga! Får se om hon kan gå efter den ridturen. Vill bara tillägga att vi bara ska skritta ut, så jag lär nog inte ramla av...Kanske när vi ska hoppa ett dike dock...


Igår var det Anki träning för hela slanten. Blev ju såklart försenad från jobbet (j*dra säljare som ska kolla massa abonnemang) och Hallon hade dessutom hittat värsta lergropen. Jag såg hennes ena sida (svart och blank) men när jag såg andra (dammig och grå) så sa jag ett par väl valda ord till Hallon. 10min på sig att fixa fram en svart häst så blev det paniklösning med blöt svamp och vips! så hade man iaf nästan en svart häst. På träningen så övade vi mkt lösgörande övningar, öppna ch galoppfattningar , förvänd galopp. Anki tyckte iaf att Hallon ser starkare ut för varje gång och går i en bättre form, det är roligt att höra! Då går det åt rätt håll i varje fall : ) Hallon var jätteduktig och arbetade jättebra med sina bakben och ville gärna samla sig mer än vad som behövs ^^ Ska ta med kameran nästa gång så ni kan få se lite bilder från trräningen. Anki tyckte också att vi skulle debutera LA efter laget är slut, för då kommer Hallon lite mer till sin "rätt", och det händer ju något hela tiden i de programmen. Sen tyckte hon att jag skulle rida LB:n i Valåsen men om jag väljer LC:n så har jag större chans att få placering. Men det blir nog LB:n det var ett roligare program : )


Nu ska jag anmäla mig till Valåsen och Askersund sen blir det stallet.


Av Matilda - 15 maj 2009 09:25


Nu har pollenallergin satts sig i min näsa och ögon så idatg blev årets första allergitablett intagen. Jobbigt att nysa varannan minut och snora i telefon hela dagen...


Idag blir det jobb mellan 10.20 - 15.50 (jag vet att det är udda tider) och sedan kl. 20 är det träning för Anki! Ska bli gött med lite "ordentlig" ridning, har mest blivit lalala-ridning i veckan.


Ska även anmäla mig till Valåsen den 31/5 och sedan Askersund 7/6. Ska bara välja om jag ska rida LC:1 eller LB:1 ..men LB:1 är nog roligare.


Lyssnar på Vakna med The Voice också, med "impossible moments". En tjej som hade skrivit ett snuskigt SMS som skulle gå till hennes pojkvän, men istället kom det till hennes mammas sambo (killarna hette tydligen samma sak). Tjejen undrade vad hon skulle göra, hon hade ej vågat svara när hennes mamma ringde. Hon fick då som råd att säga till hennes mamma att hon hade lekt "SMS-roulette". Så då vet ni hur ni ska göra om ni hamnar i den situationen ; )


Nu ska jag drömma om nya kläder (det suger i shoppingtarmen) men snart är det London!!

Av Matilda - 14 maj 2009 11:55


Idag har jag och anders varit tillsammans i hela 4 år och ännu har jag inte tröttnat på honom : ) Tror inte att han har tröttnat på mig heller, så gulligt kort som han skrev till mig <3 Fick en orkidé och ett fint kort av honom i går. Idag kan vi tyvärr inte fira något då han åkte till Åland i morse :( Så vi firade lite igår med att äta spaghetti och köttfärssås (värsta brakmiddagen) och daimtårta och grädde till efterrätt. Kan säga att vi låg utslagna i soffan sedan efter den kulinariska middagen...


I dag hade jag morgon i stallet så åkte upp till stallet och släppte ut alla pållarna. Viveca går tillsammans med Hallon och Dida nu och de är världens bästa kompisar, står alla tre och mumsar hö ur samma hög ^^

Passade på att rida ut idag också blev lite trav och galopp i backar, uppskattades av både mig och Hallon , lite lagom kravlöst sådära. Blev ingen Anki träning igår, hon hade nackspärr:s Men hon ska komma imorgon istället! Får se vad vi ska öva på då...Travökningar kanske? ; )


Nu ska jag snart till jobbet. Usch. Jobbar till 21.00 och anmälde mig frivilligt till att jobba på söndag! Kan vara gött med lite extra cash till semstern och att betala Hallon med.


Ha en bra dag

Ovido - Quiz & Flashcards