Alla inlägg under maj 2009

Av Matilda - 4 maj 2009 22:18


Jepp, nu har jag lämnat mitt besked till Hallon och det blir att jag ska köpa henne : ) Känns ju redan som om hon är min egen men nu ska det stå i alla papper också. Ägaren blev iaf superglad att jag ville köpa henne, dels för att hon vet att hon har det bra där hon står och att hon slipper ta Hallon till Norge.


15 000 riksdaler ska jag betala för henne och får med dressyrsadeln då. Sade 12 000 från början + sadeln, men ägaren ville ha 5000 för sadeln, så vi bestämde 15 000 för häst + sadel. Sedan ska jag ta lite täcken som är i "cob" och annan utrustning som är i den storleken, då ägaren ska köpa "stor" häst. En häst som drar Full i storlek och inte cob ; )


Om allt går som det ska , så är jag väl hästägare i början av juni...Kände att nu kom fjärilarna i magen också. Har inte tänkt på att det är jag som kommer få bestämma allt för Hallon då, ojojoj. Ska nog gå bra!


I morse så red jag & Hallon ut med nya hästen Viveca och ägaren Carolina, visade lite stigar i skogen och det vart en lugn tur.


I morgon hinner jag inte rida innan jobbet, ska klippa bort den förbaskade luggen och hinner endast det nödvändigaste. På onsdag kommer hovslagaren på morgonen så då blir det bara lite longering så att hon ska sköta sig under skoningen  : )


Har inte bestämt mig om stallplats heller än:S Har pratat med Irene och frågat 1000 frågor, så ska komma med besked i veckan.


Nu ska jag sova , helt ensam : ( 

Av Matilda - 3 maj 2009 21:01


 I förmiddags så var vi till Linnebäck och kollade på huset och stallet som ska bli elina m. familjs nya hem om ett par månader. Så himla fint ställe och prydligare och renare stall har jag aldrig sett! 7 megastora boxar, bra ventilation, tvättmaskin, torkrum, sadelkammare med köksdel, toalett och dusch (!), jättemånga hagar och en ridbana 20*70m. Sen så har Stor&Liten precis byggt tak och stommar på en ridbana som man kan lösa avgift för att rida på.


Så just nu är jag i valet och kvalet om jag ska flytta eller inte. Trivs ju väldigt bra där jag står nu och vi är väldigt tighta. Hallon trivs ju också bra. Om vi flyttar så slipper man utsläpp och det blir aldirg mer än 7hästar, varav 3 är elinas/ebbas och 1 är Malins och sedan 2 personer till. Så vi blir inte särkilt många i stallet. Nu är vi ju 11 hästar och på vintern med alla täcken som ska av/på och sedan ut...Tar ganska mkt tid! Sedan är det ingen trafik vid stallet och inget skräp runt stallet.


Så ska fundera lite tilll medan jag slötittar på Never been kissed.


Av Matilda - 3 maj 2009 10:08


Igår kväll så hade vi angelika och stefan på besök och gjorde lite mat och umgicks. Hade hela dagen varit sugen på grillat så vi köpte en flintastek och två engångsgrillar, lite sallad och kroketter. Tog cirkus 1.5 timmar att steka köttet men vi hade det trevligt under tiden : ) Gott var det iaf när det var klart!


Har handlat SOL Helosan till Hallons mule (som gärna blir rosa ist för vit på sommaren) samt Tee tree oil som jag ska tvätta hennes sönderskrubbade svans med, ska tydligen hjälp som klåda.


Om ungefär 1h ska jag åka med malin och hennes pappa (?) till Linnebäck och kolla på stallet som Elinas familj har köpt, ska bli mycket roligt : )


Ska även rida lite dressyr på banan idag, är inte lika varmt idag så då kan vi rida lite mer koncentrerat. Om 1 vecka är det ju lagtävling i Gyttorp så det är ju bra om man tränar lite seriöst tills dess. Läste även att programmet rids i ridtält, och om det är en 20 grader ute vad varmt ska det inte vara i ridtältet då! Luften lär ju gå ur Hallon och jag kommer få nö-rida runt programmet. Tycker att det kan hållas mer utomhustävlingar, då lär Hallon vara piggare iaf.



Av Matilda - 1 maj 2009 17:22


Har hunnit fika med Angelika och Malin och hunden Fifi : )

 Vi köpte lite fika på Willys (eftersom alla cafér var ständga) och satte oss på en bänk i Ekmansdalen. Väldigt soligt och fint, hoppas man fått lite färg i alla fall.


Sen bar det av till stallet och skrittade ut Hallon i skogen, var för vamrt för att rida seriöst när solen gassade. Lite bilder finns nedan på nya pållen Viveca och Gardida (Hallons hagkompis)


Nu ska jag in i duschen och sen bär det av till Vilma och grillen, gud vad gôtt : ) Ha det skönt i solen!





Av Matilda - 1 maj 2009 08:45


Kunde inte sova längre då solen letade sig in genom persiennerna samt att jag fortfarande är lite uppspelt över det som  elina berättade igår, hihi.


Håller på att koka ägg och ska äta lite frukost snart. Sen vid 12 så blir det fika med Malin och Angelika på stan, ska se om vi hittar ett café som är öppet eller om det får bli donkan ^^

¨

I eftermiddag blir det stallet och uteritt för min och Hallons del och sedan ikväll ska vi ta hand om Vilma och umgås med syster. MAmma och pappa ska iväg på galej och kommer hem i morgon. Så ska passa på att tvätta igenom våra 6 påsar med tvätt och kanske lite benlindor också ; ) Blir grillat ikväll och gud så gott!


Har även hittat en ny favoritsida med massa hästgrejor: http://www.hastaffaren.se/ Jättemkt fina benlindor och schabrak och inte alls för dyrt.

Har hittat ett träns som Hallon vill ha:



Nu ska jag äta frukost och plocka lite rätt i lägenheten med anders snosar och sover

hej svejs

Ovido - Quiz & Flashcards