Alla inlägg under augusti 2009

Av Matilda - 4 augusti 2009 11:17


Idag hade jag morgon i stallet och kan ju meddela att jag inte är alltför pigg när jag kommer till stallet. Brukar bli ett hej tikk hästarna och sedan skjuts ut med dem i hagen, om jag orkar brukar jag mocka + göra mat på morgonen också.


Jag släppte ut Viveca först idag, då hon är lugnast då tycker jag. När jag hade släppt henne i hagen så såg jag att ´2 av Jeanettes hästar stod vid öppningen på hagen medan den 3:e inte syndes till. Kollade över hagen och såg till slut en brun hästkropp ligga en bit ifrån de andra hästarna. Traskade in i den hagen, hälsade på Jea¨s hästar och gick vidare till den liggande hästen. Hade mina misstankar, för det är inte ofta en häst ligger och sover typ 30m från sina kamrater, de måste ju hålla vakt...


När jag kommer fram till Nordica (hästens namn) så ser jag att allt inte stämmer med henne. Ena bakbenet är usträckt i luften, vilar inte på marken och hästen ligger alldeles stilla. Då förstår jag att hästen är död.


Stod en liten stund där, helt paralyserad och tänkte Vad ska jag göra?. Jag ringde iaf och väckte Jeanette (som tur var hemma) och sade helt enkelt att Nordica låg i hagen och inte rörde på sig. Jeanette kom på mindre än 1min och jag visade henne vart Nordica låg, sedan gick jag och hälsade på Hallon, var nog lite i chocktillstånd just då. Inte varje dag man ser ett liv bara försvinna sådär.


Tycker det är helt sjukt hur fort det kan gå mellan liv och död. Såg Nordica senast igår gå och beta och ha det bra. Antagligen har honn drabbats av hjärtstillestånd eller något, hon hann ju ändå blir 23år.


Så ta vara på den dyrbara tiden man har med sina nära och kära, man vet aldrig om det kommer bli en nästa dag :S


Av Matilda - 3 augusti 2009 17:13


Idag har elvispen och kokboken agerat mina bästa vänner. Har verkligen tillbringat de senaste 5 timmarna i köket och försökt att få fram ätbara bakverk. JAg har lyckats med Chokladcupcakes och Hjortronrutor. De Snabba Havrekakorna blev brända i botten så de går nog inte att bjuda anders släkt på tyvärr. Tog precis ut Chokladkakor ur ugnen som det ska blir lite fyllning på, hoppas att de inte är brända.


Så idag har jag gjort en hel del nyttigt och inte bara latat mig ^^ Var i stallet i morse och tog ut hästarna, sen åkte jag hem och somnade om till halv elva, det var skönt!


Nu ska jag slappa lite i soffan och sedan ikväll blir det stallet igen för att ta in odjuren : )


Ska även kika på blocket och se om det finns några transporter till salu som faller mig i smaken också...^^














<Nästan så här fina är mina cupcakes> 

Av Matilda - 2 augusti 2009 21:43


Jag hoppas ¨på att värmen är på väg tillbaka så man slipper barrikadera sig med långbyxor och regnjacka när man ska ut och gå. Skulle inte vara fel att ha lite solbränna när man börjar jobba igen (som iofs är om en vecka) ^^


Idag har det verkligen varit en lugn dag...gick upp lagom tidigt, men la mig i soffan och kollade på Terminator>Salvation (tror att det var namnet) och sedan hamnade jag i det läget i princip hela dagen. Har dock letat fram lite recept på kakor som jag ska baka till Anders födelsedag på onsdag. Så i morgon blir det bakning för hela slanten.


Är precis hemkommen i från stallet och hade det riktigt mysigt där ute. Hallon fick en riktig helrengöring och sedan en promenad i solnedgången : )

Var även hinderbyggare åt Carolina som hoppade på Viveca. Det såg faktiskt riktigt roligt ut med hoppning! Men jag ska nog hålla mig på 50cm nivån ^^


Nu ska jag lägga mig i soffan igen och slötitta på tv innan det blir sängen. Ska ju upp ganska tidigt och ta ut hästarna i morgon bitti.


Ciao

Av Matilda - 1 augusti 2009 19:32


Japp, blir ett snabbt inlägg för snart kommer Malin och Elina hit och då ska det lagas mat : )


Har hunnit med ett besök på Marieberg tillsammans med M&P, så nu har jag presenter inhyandlade till både anders och syster, gött att ha det klart i alla fall. Kollade inte mkt i klädaffärer heller, var inte på riktigt shoppinghumör idag tror jag.


Har  även hunnit med att snabbstäda lägenheten innan finbesöket kommer. Dammsugit-dammat-städa toalett har hunnits med så nu ser det inte så skitigt ut.


Anders och hans kompis Björn sitter på JACK och laddar inför Lillasyster och Backyard Babies (stavning) för fullt. Inte direkt min musiksmak så det får de ha för sig själva! Dom har dock fått ett underbart väder att festa i iaf ; ) Blev allt lite sugen på att sitta på en uteservering med cider i handen, men balkongen kanske får duga? Just nu är det säker 25+ där ute iaf,m har ju kvällssol ^^


Nej nu ska jag hoppa in i duschen så jag är klar till folket kommer,

Tip Top

Ovido - Quiz & Flashcards