Alla inlägg under april 2009

Av Matilda - 6 april 2009 22:00


Ja då var första dagen på jobbet avklarat efter långledigheten. Gick riktigt bra faktiskt fasst dagen var himla seg bara.


I morse så hann jag även med att rida Hallon en sväng. Vi red ut i skogen, mest skritt då hon endast blivit longerad i helgen. Hon tyckte det var lika kul som vanligt : ) På onsdag ska Anki komma och ha träning på vår ridbana, det ska bli roligt och välbehövligt. Ridbanan är nästan torr så det går nog bra. Lägger in lite bilder på hur Hallon såg ut första sommaren jag fick henne och sedan en jämförelsebild med sommaren efter.


Smal Hallon

Ser ju ganska anorektisk ut faktiskt, uscha mig. Juni 2007


På sommarbete i slutet av 2007, hon hann äta upp sig lite : o)


Typ maj 2008


Ska försöka att ta lite bilder hur hon ser ut nu och sedan i slutet av sommaren för att se om hon blivit lite mer musklad, efter träningar och tävlingar.. Hoppas på det iaf  : )


Hade även lite otur ida. Eller ja, det var mitt eget fel. Råkade lämna lyset på bilen så när jag skulle starta den kl. åtta i kväll så sad den "dööö", så fick ringa pappa som var snäll och kom och startade den. Så nu står den på laddning hemma hos mamma och pappa. så ska promenar bort dit i morgon bitti så jag kan ta mig till stallet.


Nu ska jag anmäla mig till ÖFK dressyrtävling plus maila in laguppställningen och sen sova


Godnatt



Av Matilda - 5 april 2009 21:08


Nu är vi hemma efter en långweekend i storstaden Rom. Har varit en underbar helg med massa sevärdheter, många promenader, god mat och riktigt härligt väder : ) var himla skönt att komma ifrån vardagens lunk och kunna sitta på uteservering och äta mat.


Vi kom till Rom på torsdagen och det första vi gjorde var att promenara ut i värmen och sen promenerade vi till Fontana di trevi, Colloseum, samt andra sevärdheter. Kommer lite bilder på dessa nedan. Vi köpte oss en pizzamacka och satte oss i solen vid Fontana di trevi och bara myste!


Fontana di trevi

Colloseum

På fredagen så blev det St Peters kyrkan och det var verkligen en wow upplevelse. Gick först genom påvarnas gravrum och sedan uppför en trappa ut i Peterskyrkan. Det blev tappa hakan effekten. Målningar överallt och en kupol med takhöjd på typ 80meter eller något! Fruktansvärt stor kyrka. Vi gick även upp till kupolen, alltså upp på 100 meters höjd och kollade ut över Vatikanen. Var förresten på väg att bli stoppad in i Vatikanen. Man får inte visa axlar eller bara ben. Hade ju på mig leggings + lång t-shirt så tyckte inte jag visade hud, men såg att vakterna pekade på mig och pratade men de tog aldrig tag i mig som tur var ; )


Kyrkan

Lördagen så var vi rätt trötta i benen  så det blev ganska lugnt. Gick i lite affärer men det var mest Dior, Gucci, Fendi, Prada, YSL m.fl som fanns. >Inte riktigt min prislklass>. Så jag har handlat lite på Zara och HM i stället : ) Vi gick ävrn till Phanteon och Piazza de Navona också. Så under dessa 3 dagar har vi nog promenerat ett par mil. Upp till kupolen var det ju 300trappsteg bara!


Phanteon

Vi hade det väldigt skönt, runt 22grader ungefär. Alldeles lagom varmt för att kunna gå runt och kolla utan att svettas. Allt var så himla grönt och jag blev lite ledsen när man kom hem och såg att allt var typ grått. Men våren kommer väl till oss också. I morgon blir det jobba 11.35 - 20.05 och innan jobbet ´blir det stallet och rida Hallon  : ) Undrar om hon saknat mig...

Ska även maila in anmälan till tävlingen den 18/4 samt laguppställningen så det är gjort.


Nu ska jag borsta tänderna och sen sooova, har inte direkt blivit sovmorgnar i Rom.


Godnatt

Av Matilda - 1 april 2009 20:02


Mkt som har ordnats idag  och även igår. Jobbade 07.45 - 16.30 så efter jobbet så rusade jag till stan och shoppade loss (nästan). Köpte ett par vita tygskor, strumpor och födelsedagspresent till mamma.


Sen efter det blev det stallet. Hann ej rida idag då jag var tvungen hem och packa och väga resväskan. Får ju bara väga 15kg och den vägde 12kg , phu sade jag då. Blev bara en klapp och hejdå till Hallon, fixade mat och mockning och skrev en lapp till Jossan vad Hallon ska äta osv. Det är hon som ska ta hand om Hallon nu torsdag - söndag då jagg är i Rom. Kommer nog inte bli några inlägg dom dagarna, om jag inte hittar ngn internetcafé där nere vill säga.


Måste bara berätta om vår ridtur ut i skogen igår. Red ut tillsammans med lucas (nordsvensk) och sixten (irländsk import) med deras ägare. Vi red ut till Ölsdalsvägen och på väg mot ridhuset. Blev verkligen "off road", rakt ut i skogen. Red sist så det blev halvhalt på halvhalt ´för att inte komma in i rumpan på Lucas. Träffade på en traktor som Hallon förnärmat fnyste åt och trodde att den skulle äta upp henne, men hon gick förbi den trots allt : ) Sen fick Lucas ägare rida sixten så Sixten blev lite laddad och nästan reste sog. Så sen efter ryttarbytet så travade vi på Ölsdalsvägen, träffade typ 5 bilar och sen tillbaka. Kan lova att det var härligt att rida Hallon då : ) efter alla halvhalter + trampa i skogen så fick hone tt sånt sug framåt! När vi skrittade så var det passage och jobbade jättebra med ryggen. Och när vi travade så var det bara att länga eller korta steget. Då kände jag att vi ska nog inte skämma ut oss på dressyrbanorna om hon går så. Full koncentration på ryttaren, I love it!


För de som undrar över Hallnon stam, svaret är att hon inte har en "godkänd stam". Hon heter egentligen Heaven Leigh. Har en mamma som heter Plymus, ett d-poony sto (korsning även, antagligen fullblod inblandat) sedan har hon Lotta Schultz hopphäst Grand Prix som pappa. Men eftersom han ej är godkänd hingst så får han ej stå med i passet. så när jag ska berätta hennes stam blir det ganska långrandigt : )


Nu ska jag äta pizza och om vi inte hörs mer så hörs vi nog på söndag

Ha det bra

Ovido - Quiz & Flashcards