Alla inlägg den 1 juli 2009

Av Matilda - 1 juli 2009 11:50

är det när man är ute och går med vovve i detta väder! Går ju inte ens fort och ändå så känner man svetten pärla i pannan :S Om en timme så blir det dock beachen med Malin, angelika och anki. Ska bli gött att steka lite, har ju bara fått färg på framsidan för tillfället ^^


I går kväll fick Hallon en ordentligt genomgång med rykt och fix. Tror hon tyckte det var riktigt skönt. Hon har ju som sagt fått riktigt äckliga bett av bromsarna som jag gjorde rent och smörje in. From idag så ska hon gå med flughuva + flugtäcke i hagen. Svullnaden på benet är fortfarande hård och ganska stor men fortfarande ohalt och ej öm. Så det är väl bara att vänta ut den. Ska iaf kyla benet med vatten och även ha på lite kyllotion och se om det blir bättre...Varken jag eller Hallon tycker det är roligt att bara gå på promenad. Vi vill ju galoppera på åkrarna/rida i skogen/träna dressyr :( Men nu har jag haft en skadad häst två somrar irad, då borde väl nästa sommar vara skadefri, eller hur ?


Ikväll ska jag i alla fall rida ut på Viveca med marie och nikita som sällskap, så lite ridning får jag ju : )

 Men det är ju inte samma sak som att rida sin egen :(


Ha de bra i värmen

Ovido - Quiz & Flashcards