Alla inlägg den 12 juli 2009

Av Matilda - 12 juli 2009 11:34


Citerar gårdagens inlägg "slår upp mina gröna för en solig dag". (något ironisk)

Döm om min förvåning när jag väcktes av solljuset genom persiennerna! Första dagen på typ en vecka som det är någorlunda sol och uppehåll.

Idag blir det nog en lite längre promenad med Hallon utan risk för att spolas bort i regn : )


Blev nog en hård kväll/natt för anders igår. Väcktes vid halv fyra tiden av att någon sparkade till soppåsen med glasflaskor (som låg vid sidan av dörren, går ej att missa om man har lampan tänd) och sedan "rassel rassel" av nyckel som ska passas in i nyckelhål. Sedan följer en procedur med tandborstning, spolande i kranar och sedan "duns" ner i sängen o0ch total slocknar på cirus 10 röda. Därefter börjar timmerstockarna att dras i skogen också. Anders är inte direkt den lättaste personen att väcka (speciellt inte i onykter tillstånd) så jag har sovit i 30min intervaller hela natten då jag ömsom väckts av timmestockar (alias snarkningar) eller av att han sprungit fort som F*n till toaletten. Det var någon gång som jag undrade om han hade somnat på toaletten då det var helt tyst ca 15min. Orkade inte gå upp och kolla utan tänkte mer för mig själv att Det är hans bekymmer. Han ligger fortfarande och sover så det kommer nog vara seeeegt för honom idag.


Själv är jag pigg som en lärka och har ätit frukost och läst min spännande "Flickan som lekte med elden" .  Har väl läst cirka halva boken nu så resterande blir nog utläst på väg till Göteborg på lördag  :) Längtar som tusan! Ska bli roligt att gå på Liseberg och även göra ett shoppingbesök på Nordstan.


So long my friends!

Ovido - Quiz & Flashcards