Alla inlägg den 29 juli 2009

Av Matilda - 29 juli 2009 12:42


Nu kan jag uppdatera bloggen lite igen efter vår tripp till Ullared igår : )


Åkte vid sju på morgonen och var hemma vid elva på kvällen, så det blev verkligen en heldag på Ullared. Kan ju säga att det var många som tänkte samma tanke som oss; Vi åker några dagar efter löning. Det var verkligen proppat med folk överallt. Folk som strängdes och slogs om sakerna (!) och barn som skrek, så efter cirkus 1h så hade jag en go huvudvärk:S


Jag skyndade mig till hästavdelningen och det var som att komma till ett bibliotek, helt tyst ochl lugnt och nästan inte en kotte d'är : ) Där tillbringade jag mest tid med att klämma och känna och banna Hallon för att ha så smala ben. Hon har ju stlr Pony/cob på sina benskydd och det fanns ett väldigt fina rosa senskydd men endast i strl, Full ;( Frågade om det fanns några i cob men de skulle antagligen komma in i morgon (läs idag) grrr. Så de fick jag tyvärr inte med mig. Dock hittade jag en massa annat fint och (o)nödvändigt. Fleecetäcke, regntäcke m avtagbar hals, longerpisk, benlindor och annats krafs.


Bild på flyway, tinktur för svanskläda, läderservetter, reflexer, B-vitamin, Lila tävlingsmapp, m.m


Bild på; Fint blått fleecrtäcke (tävlingstäcke?), longerpisk (endast 49:-!), benlindor, tröja till mig, hönät


Bild på; Regntäcke m. avtagbar hals, Fleecetäcke m.tryck (medskicka från carolina)


Fick med en hel massa annat som behövs till ett hushåll också


Idag så har jag inte gjort mkt utan har plockat upp allt som vi köpte igår. Ska sortera lite tvätt och sedan åka till m&p och hämta lite tvätt också. Sedan blir det stallet i e.m Ska prova det som jag har köpt till hallon och hoppas på att det passar :S

 Blir även grillning hos m&p ikväll, så man slipper laga mat iaf ^^


I morgon så ska Hallon på återbesök hos doktorn och hoppas på positivt besked. Eller att det inte har blivit värre i alla fall. Hoppas även på att Hallon har lust att åka transport också....


Blir inget PIP för mig heller iår...Tyckte inte att det var så mkt att hurra för förra året, kanske 2 bra artister då. I år tror jag inte att jag har lyssnat på någon av de som ska spela. Har inte riktigt råd att gå heller, har ju betalat massa försäkring och ATG faktura :S

 Ska träffa malin och elina (förhoppningsvis) i helgen och hitta på något kul.


Nej nu ska jag göra lite nytta !

Ha det

Ovido - Quiz & Flashcards