Alla inlägg den 15 juli 2009

Av Matilda - 15 juli 2009 09:55


I dag var jag uppe i god tid och plockade ut kusarna i hagarna. Kände på Hallons ben och svullnaden hade gått ner igen under natten. Så så fort hon står ganska still så går den ned men om hon rör på sig så svullnar det upp igen. Men det går ju åt rätt håll i alla fall! För förut så var hon ju svullen dygnet runt, var ju ingen skillnad morgon/kväll.


Dock så tycker Halloon att det räcker med vila nu! Hon är rastlös som få och när jag är i hagen och fixar så står hon antingen och vänter vid utgången eller så står hon och pussar mig i nacken ^^ sweetie! Provade att gå ner lite längre ner i hagen med henne (där det finns knähögt gräs) men så fort jag plockade av henne grimman så galopperade hon upp till utgången, suck. Plus att hon ser så förväntansfull ut när jag kommer och gnäggar åt mig ; ) Lovely horse <3


Igår så blev det jobb och sedan stallet på kvällen. Sedan efer stalllet blev det hem till M&P för middag och lite sällskap (anders åkte till Åland). Träffade lite kompisar till mamma också, trevligt trevligt.


Nu ska jag åka iväg till frissan och klippa av mig luggen och tunna ur hästmanen, den är ju så tjock nu! Har ju hårstrån av kaliber hästtagel. Hoppas på att jag blir nöjd :)


I morgon så ska jag rida Viveca på banan, tjoho, äntligen lite träning i sadeln! och på fredag ska jag hjälpa Carolina med hoppning. Eller jag ska vara hinderbärare och banbyggar ^^


Over and Out

3 dagar kvar

Ovido - Quiz & Flashcards