Direktlänk till inlägg 27 juli 2009

Ny vecka

Av Matilda - 27 juli 2009 09:11


Då har man haft en veckas semster redan, dock så känns det som om jag typ haft 2 veckor : ) Riktigt skönt att slippa ifrån jobbet i varje fall!


Har hunnit med en hel del i helgen tycker jag. I fredags så var vi ju på Jack´s och åt och hade det trevligt, anders var generös och bjöd mig på maten<3


I lördags så slappade jag en del, åkte ner till stan för att köpa blommor till lInda. Men när jag kom ner till stan så var det såklart strömavbrott, så man kunde ej betala med kort. Systemet hade också stängt pga strömavbrottet men jag var ju så smart så att jag handlade mitt dricka på fredagen ^^ Fick iaf åka hem till m&p och låna lite pengar och sedan iväg igen och köpte en bukett blommor.


Själva 30-års festen var mkt lyckad :) Det bjöds på smörgåstårta och massa annat gott. Det var bara tjejer på festen så när man fått i sig en del alkohol så sjönk nivån på samtalsämnena kan jag säga ;) Fastnade även på kort, så vi får väl se om jkag lägger upp några här. Blev i af utgång på Statt vid tolv och träffade en massa folk därinne. Blev även bjuden på cider och fick även höra lite bekännelser från arbestkollegor. Pinsamt för dem dagen efter, som antagligen inte kommer ihåg vad de sa ; )


Mådde ganska hyfsat igår morse så vid två åkte jag, anders, marie och hanberg ut till Lunedet och fikade en stund. Det var ett tag sedan jag var där. Vid fem blev det lite grillning hos anders farbror m. familj.


Sen vid sju åkte vi (jag och anders) till stallet och fixade i ordning allt. Gick även en promenad med Hallon, men hon var mer intresserad av att äta gräs än att röra på sig ^^ (ovanligt). Anders matade Hallon med hö inne i stallet och fick till och med klappa på henne utan att hon såg tjurig ut (!!!). Kan säga att det är väldigt ovanligt, speciellt med killar. De brukar hon vara ännu mer misstänksam emot. Men hon stod där så snällt med spetsade öron. Antagligen hade hon en väldigt bra dag igår, eller så visste hon att om hon sköter sig så får hon mer godis: )

 Ska nog skippa att ha på henne senskydd i hagen, då hon typ hade fått blodstopp på framsidan av båda benen, precis där spännena har suttit. Och hon ömmade när jag tryckte där :( Så nu blir det bara lindor på natten tills vidare.


Var uppe i stallet i morse och tog ut dem i hagen och Hallons "onda" ben var svullet nu igen, men hoppas att det går ner tills jag tar in henne. Tror jag ska skaffa mig Back on Track skydd och se om det hjälper. Har läst massa trådar på Bukefalos om att de har använt BoT på senskador och att det har hjälpt mkt.


Idag blir det i alla fall städning för hela slanten i lägenheten och även röja på balkongen. SKa även skriva en inköpslista med vad som behöver köpas, för i morgon så åker vi till Gekås i Ullared : ) Så då ska det shoppas en del. En stallkompis var på Ullared i fredags och hon hade köpt ett gräs-grönt regntäcke med vita prästkragar på, ett sådant täcke kanske Hallon vill ha på sig^^ Då syns hon i hagen i alla fall!


Nu ska jag försöka väcka sambon till liv så vi kan börja städa någon gång :)

Ha de

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Matilda - 18 juni 2010 12:54


Det var ett bra tag sedan som jag skrev här. Inte för att det har hänt särskilt mycket men har inte funnits något att uppdatera er med...   Nu har jag fått Semester och ska verkligen utnyttja den till max. 3 långa veckor, som kommer gå fruktansvä...

Av Matilda - 8 maj 2010 22:12

  NU , när jag ridit, putsat, knoppat och packat, börjar nervositeten sakta krypa sig på. Så som "Kommer Hallon gå in i transportern i morgon?", "KOmmer jag ihåg hur programmen ska ridas?". Usch och fy, tycker inte om att vara nervös.   Hallon ...

Av Matilda - 5 maj 2010 21:35


  Tävlingen på söndag närmar sig med stormsteg och det ligger redan preliminära startlistor ute. Startar som nr. 3 i första klassen och som nr. 10 i andra. Hoppas på att Hallon kan stå i transportern under tiden och mumsa hö. Får väl övertyga henne...

Av Matilda - 28 april 2010 22:48

...Har vi hoppat över vår och sommar och kommit till hösten ? Kändes så idag  när det ösregnade och blåste kulingvindar. Men försöker se det positivt; Om det inte regnar får vi inte gräs till sommarebetet och då blir inte Hallon glad.   Stall Öve...

Av Matilda - 26 april 2010 23:11


..och inte ett dugg bra på mig. Skulle anmäla mig till Färjestads tävling i fredags, tror ni jag kom ihåg det ? Inte då!! Blir så trött på mig själv. Nu har jag dock anmält mig till Filipstad 9/5 samt hemmatävlingen den 30/5. Så nu är det hårdträning...

Ovido - Quiz & Flashcards