Alla inlägg den 4 juni 2009

Av Matilda - 4 juni 2009 21:57


Sitter här vid datorn och tröstöter lite Haribo-Matador Mix inhandlad på Ö&B för en billig penning. Anders har åkt til Sthlm med lastbilen och kommer först hem i morgon e.m Så jag får sova själv i natt i vår lovely säng. Men tror nog att jag klarar mig utan honom , i alla fall en natt ^^


Idag har det blivit jobb typ heeela dagen och tiden gick så segt! Satt och räknade minutrarna och tror nog att tiden gick bakåt istället för framåt. Hade i alla fall lite torsdagsfika att fördriva tiden med. Dock inte vidare bra för beach 2009. Får väl börja ta tag i det och börja träna lite men vart finns tiden till det liksom? Antingen är det jobb eller häst eller laga mat/städa/tvätt...


Åkte till stallet direkt efter jobbet och möttes som vanligt av "jag är hungrig" gnägg av Hallon :D Hon fick lite klöver av mig sedan var hon nöjd en stund. Fixade och donade och babblade med alla i stallet. Kom fram att Carolina och Jossan ska tävla uppe i dammängen nästa fredag, så då ska jag följa med och vara hästskötare/fotograf : ) Ska bli roligt att kolla men skulle nog själ vilja vara med men har ju ingen häst till dess:S Plus att man måste lösa klubbmedlemskap för KRT och det skulle kännas lite weird att vara med i två klubbar (om man ens får vara det?).


'Hallon hade lite galenskaper för sig i sin typ 6* 6 meter stora hage idag också. Hästarna i hagen brevid henne gick in före henne så då försökte hon att sparka bakut samt kuta runt runt i hagen. Så jag tror inte att hon har superont i sin hov längre ^^ Hon typ taktade hela vägen in till stallet sedan också. Hon har ju ganska mkt i huvudet när hon blir riden men när hon får stå så blir hon så otroligt uttråkad. Hon tycker ju verkligen om att få tänka/jobba. Så innan jag börjar rida ska jag göra lite markövningar med henne. Typ gå över/igenom/förbi läskiga saker. Kan vara bra att träna att gå i smala passager så att hon blir lättare att lasta framöver. Hon var i alla fall mysig inne i stallet då hon fick sig en ordentlig rykt och bandaget bytt, fast hon höll på att ge mig ett tjuvnyp i rumpan nä'r jag höll på med hoven (busig häst det där).


 I morgon så är jag ledig så då ska jag försöka att städa lägenheten samt rensa i min garderob, har en del kläder jag ej använder längre. Sen så på kvällen ska jag rida Sixten Blixten igen, tillsammans med Nikita och Marie så ska vi rida ut en sväng. Ska bli roligt att få rida lite då man får lite abstinens när man inte har en egen pålle att rida.


Nu ska jag nog gå och sussa


Ovido - Quiz & Flashcards