Alla inlägg den 25 juni 2009

Av Matilda - 25 juni 2009 11:20


Tror nog att värmen har kommit för att stanna nu! Hoppas i alla fall på det : ) Läste en artikel om statistik när det blev en bra resp. dålig sommar. Om det var bra väder dvs. högtryck just denna vecka som vi har nu så blev det en toppensommar. Så vi hoppas att värmen håller veckan ut så vi får en riktigt kanon sommar!


Har suttit och kollat på bikinisar på nelly.com. Mkt fint finns det där. Ska införa shoppingförbud på mig i juli månad ( till 25/7) för jag behöver inte mer kläder nu, har så det räcker. Kommer säkert få en härlig räkning från ATG nästa vecka som ska betalas också :S Hovslagarn kommer ju även lägga på lite kostnader när han var ute och kollade på hovbölden också. Så det blir ett fattigt juli för mig tror jag.


I tisdags så firade jag och anders att vi har varit förlovade i 3 år <3 Han var inte hemma då utan var iväg med lastbilen, men han hade skickat blommor till Transcom som jag fick hämta i receptionen, jättefin bukett med rosor var det : ) Sen igår så åt vi grillad entrecote m. potatisgratäng och glass m. jordgubbar till efterrätt. Inte helt fel!


I går så var jag i stallet och promenerade med Hallon en sväng. Hon tyckte dock att vi hellre skulle beta istället ; ) På vägen hem så lyckades hon snubbla (?) på en sten och typ gick ner på knä med frambenen :s Så när hon reste sig hade hon lyckats bita sig i läppen (heter det så på hästar?) så det blödde och hon stod med höger ben i luften. Det första jag tänkte var typ " nu har hon haft av en sena". Men hon promenerade på som vanligt efter och haltade inget. Det är allt bra jobbigt att ha häst ibland...


Idag jobbar jag från 12.30-21.00 så Vilma får vara ensam ganska länge tyvärr :S Men hon har i alla fall fått gå en lång promenad och ligger ute på gräsmattan nu.


Ska FÖRSÖKA ladda över lite bilder på när jag tränade på anki i söndag´s och lite sånt.


Nu ska jag hänga tvätt

Tja!

Ovido - Quiz & Flashcards