Alla inlägg den 18 juni 2009

Av Matilda - 18 juni 2009 22:16


Det är tusan vad fort man lätt får träningsvärk och stelnar till när man inte har ridit på ett tag. Mina axlar/rygg och lj8umskar skulle behöva lite massage känner jag (andeeeeers). Red ju Viveca på banan, inte direkt krävande men tydligen så använde jag en hel del muskler ändå ^^ Idag så red jag ut med henne (själv i blåsväder)  och det gick MKT bättre än på banan. Nu var hon inte alls tjurig utan knatade på framåt. Dock var hon lite spänd men det kan jag ju förstå i den blåsten och med en ny ryttare på ryggen. Vi tog oss runt Dammängen och tillbaka med både skritt och trav och utan sura miner, så jag var nöjd. Hon är ju lite lik Hallon i sättet men Hallon är inte lika tjurig vid ridning.


Goda nyheter för Hallons svullnad! Den hade faktiskt gått ner lite och hon var inte alls lika varm och svullen. Hon är ju fortfarande tjock i det benet men inte lika mkt, det gjorde mig glad : ) Blir dock ATG på måndag för att kolla det ändå samt att det kan vara bra med en hälsokontroll också. Ska ju även kolla tänderna men det får bli i juli när jag har semester.


I morgon så blir det ingen ridning utan då ska jag upp tillk stallet och släppa ut pållarna, mocka och fixa. Sedan så ska vi till mamma och pappa och få lite "regler" för vad som ska göras i huset medan de är borta (typ vattna blommor). De åkter till Turken-land i två veckor (neej, jag är inte avis) och då ska vi vara hus och hundvakt. Så jag lär få motion om jag ska promenra med Vilma två gånger per dag och ev. rida också. Men det är bara bra att röra lite på fläsket ^^


Nu ska jag hoppa i duschen och sedan krypa ner i sängen

kram

Ovido - Quiz & Flashcards