Alla inlägg den 16 juni 2009

Av Matilda - 16 juni 2009 22:28


Den f*bannade svullnaden var fortfarande kvar på vänster fram men var pytteytte lite bättre idag men den har "spridit" sig nedåt dock. Det är typ 4 cm nedanför knäet som svullnaden börjar (hård, ej mjuk) och sedan går neråt typ 5 cm sedan blir det "mjukt" igen. Hallon är fortfarande inte halt och ömmar inte när jag klämmer och känner dock. Så ikväll så har jag spolat med kallt vatten och sedan lindat båda  frambenen. Inatt och ett par nätter framöver så ska hon stå inne med lindade ben och se om det blir bättre. Om inte så får jag ringa ATG, hoppas att det ej behöver gå så långt :(


Läste även Linas blogg ang Lua, och då får man ju inte direkt mer hopp just nu. Gick ju tyvärr inte så bra inne på ATG för dem :/


Nu har jag tröstätit Delicato bollar och pratat med Anders (som tillbringar natten i Arboga) och kollar på Desperate Housewives. Snart blir det sängen för i morgon så ska jag ut till stallet och fixa Hallons ben igen.


kram

Av Matilda - 16 juni 2009 11:37


Har inte varit i stallet än utan jag åker dit efter att jag slutat jobba (kl. 20.00) Tycker det är onödigt att åka ut två gånger om hon fortfarnade är svullen och jag måste ta in henne ikväll. Håll tummarna för att svullnaden har gett sig så att jag kan få ha en frisk häst denna sommarn...:(


Har läst på olika forum /bukefalos om senskador. Symptomen är ju desamma, svullen och lite varm men de hästarna som fått senskada har även markerat/haltat. Men Hallon haltade ju inte igår, så jag hoppas på ett ljus i tunneln.


Har tagit en rejäl sovmorgon idag, ända till 09.30 ^^ Sen har jag städat lägenhet och fixat fint. Det är lite segt att börja 12.30 för man är rastlös innan, i alla fall jag!


Nu ska jag hoppa in i duschen och sedan jobbet, uppdaterat ikväll när jag kommer tillbaka från stallet om Hallons ev. senskada :S


Ha de

Ovido - Quiz & Flashcards