Alla inlägg den 17 juni 2009

Av Matilda - 17 juni 2009 21:54


Var ute i morse och kollade på benet och trots kyling och lindade ben under natten så hade inte svullnaden gått ner :( Så när jag kom hem vid åtta så ringde jag ATG örebro och beskrev hennes skada. De tyckte jag skulle komma in med henne så på måndag kl. 10.00 ska vi får vår "dom". Tyckte dock i kväll att svullnaden var något mindre (eller var det inbillning) men jag vet inte...Har redan ställt in mig på minst 6 månaders konvalecens och allt som hör till :S Jossan ska följa med mig på måndag och det känns i alla fall bra!


Har jobbat till 18.15 idag så efter det hämtade jag upp Carolina och sen körde vi vidare till stallet. Mockade och fixade allt till Hallon. Sedan så hjälpte jag den handikappade (Carolina) att göra iordning Viveca, skulle rida henne idag. Carolina berättade att hon hade haft en annan kompis som hade provat henne igår och viveca hade blåvägrat. Öronen slickade bakåt och sparkade bakut, så¨jag var lite smånervös när jag satte mig upp. Hästen är ett sto med stort S och väljer sina ryttare med omsorg. Skrittade ca 15-20 min och gjorde halter och lite sepentiner och krävde inte så mkt. Sedan skulle jag prova att trava lite, hästen vägrade såklart ^^ Men när jag fick spö så gick det ¨så bra så ;) Då krävde jag lite mer och böjde igenom henne och Oj vad fin hon blev. Riktigt trevlig att rida och lyssnade grymt bra på sätet, så fort jag spände mig blev det halt. Så man var verkligen tvungen att tänka på vart man hade tyngdpunkten någonstans när man red, annars blev det öppna/slutor osv. Så efter lite testande så gick vi rätt bra ihop, men det är lite mer häst att rida än Hallon, hujedamig. Om Hallon skulle vara så att rida så skulle det vara MKT häst!! Men ska rida Viveca för Anki lördag-söndag så i morgon ska jag försöka få med mig ngn ut i skogen så att det inte bara blir ridbanan.


När man ridit en annan häst så upptäcker man hur bra men verkligen känner sin egen pålla<3 när jag rider Hallon så kan jag nästan tänka vad hon ska göra innan hon gör ngt och på så sätt förhindra det, så vi passar som handen i handsken. Det jobbiga är ju nu då Hallon undrar varför hon står i pyttehage och med lindade ben när de andra får äta gräs och springa. För hon har ju inte ont...Suck :(


Nu ska jag i alla fall sova men först duschen

kram 

Ovido - Quiz & Flashcards