Alla inlägg den 8 juni 2009

Av Matilda - 8 juni 2009 13:25



Idag har min förmiddag mest bestått av att vänta. Har försökt få tag i hovslagaren för att han skulle slå på en sko på Hallon . Dock så har jag , utan resultat, ringt ett antal gånger men inget svar.


Blkev väckt i morse vid åtta av ett sms som löd; "Hallon har trampat av sig bandaget". Suck tänkte jag då. Men efter lite messande fram o tillbaka så konstaterade jag att hon inte skulle dö av att få ett bandage lite senare på f.m Hallon både gick och stödde på benet även utan bandage. Åkte upp till stallet vid elva och möttes av en "hej på dig"-gnägg av Hallon, alltid lika mysigt : )


Så jag plockade in henne från hagen och hon haltade nästan ingenting utan bandage, så hon är ju mkt bättre! satte ändå på ett nytt bandage och flyttade henne till en liten gräshage istället, då blev hon lycklig : )

Fixade mockning av hage/box samt gjorde mat, fyllde på vatten osv. Provade även att ringa hovslagarn flera ggr utan svar.

 Vid ett var jag klar med allt så då åkte jag hemåt, sen för tyo 15 min fick jag ett SMS från hovslagarn att han hade fullt upp idag : ( Så ska ringa honom i morgon f.m och se när han kan komma.


Idag så ska jag umgås med Angelika (som ockås just nu vägrar svar i tfn) antingen går vi på stan här eller så åker vi in till Marieberg ; ) Har 150:- rabatt på GinaTricot och vill gärna ha en klänning till på lördag.


Nej nu ska jag fortsätta terroristringa Angelika så vi kan bege oss någonstan!

Kram p på er

Ovido - Quiz & Flashcards