Alla inlägg den 27 juni 2009

Av Matilda - 27 juni 2009 18:36


Jag är rastlös och uttråkad! Skulle vara gött att dra iväg på nån spontan fest oxh sedan vidare ut och dansa järnet. Så kommer dock inte min kväll att sluta...:S


Är ju hundvakt och har insläpp och kväll i stallet, så ska åka upp vid halv nio ungefär. Se om vi ska grilla ngn mat ikväll också.


Dagen har spenderats uppe hos anders pappa, där vi först åt frukost och snacka massa skit. Sedan vidare till Granngården, Ö&B, Expert och Ceveds., Handlade lite mat och annat till hallon på granngården.

 Åt även lunch där uppe..


Senaste timmarna har spenderats i horisontellt lläge i skuggan med "Flickan som lekte med elden" av Stieg Larsson, mkt spännande läsning!


Kanske ska vara lite duktig och tvätta lite hästgrejor och hänga på tork...


Ska ju jobba i morgon men börjar inte förren 12.45 så får i alla fall sovmorogn. Men jobbar både lördag-söndag nästa helg :( 

Hoppas ni får en roligt kväll!


Av Matilda - 27 juni 2009 09:01


Var uppe hyfsat tidigt enligt mina mått mätt (kl. 7) och åkte till stallet. Plockade ut lite pållar och gav dem mat sen hem och lade mig i sängen och halvsov en stund^^ Sedan kom en bussjuk hund och skulle leka i sängen, så då var det bara att gå upp.


Ska snart åka till anders pappa och käka lite lyxfrukost och sedan så ska vi promenera i skogen. Anders ska kolla på en "leksak" där uppe, dvs. en cross. Jag har ju snart köpt mig en häst så då måste ju han få köpa ngt som han tycker ä'r roligt ; )


Skickade sms till Hallons ägare igår ang blödningen på ytliga böjsenan och fickk till svar att hon tyckte jag hade stort tålamod och ett hjärta av guld. Skulle nog inte vara många personer som skulle fullfölja ett hästköp med en häst som har spatt, haft hovbold nyligen och sedan  får en blödning på ytliga böjsenan. Men har ju känt Hallon såpass länge och vet att vi funkar ihop och hon ä ju så kul att rida : ) Så man får ju lära sig ha tålamod när hon blir skadad för jag vet ju hur bra det känns att rida henne när hon är frisk.


Nu har de slagit höet på gärdena så nu är jag sjukt sugen på att rida på dem! Ta lite fina bilder när man rider dressyr kan också vara på sin plats. Hoppas på att jag och Hallon är igång ordentligt till mitten av augusti så syster kan ta lite fina bilder : )


Ha en bra lördag!

Ovido - Quiz & Flashcards